Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

noframes - noscript

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-20, 14:17 #11
Pat Pat är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2006
Nykomling

Hm.. det jag har märkt också. Vad tror du om abcleksaker samt br-leksaker då? br-leksaker verkar ha en helt reko sida? Eller?
Pat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-20, 15:28 #12
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
Mycket flitig postare
xpats avatar

Jag antar att du vill komma bra till på ordet leksaker.

Då skall du dels börja skaffa länkar med det ordet i länktexten och så kan du ju skapa en sida när man klickar på leksaker i menyn, den sidan ska handla om leksaker med lite djuplänkar till leksaker.

Se också till att du länkar internt till sidan med ordet leksaker i länktexten. Detta borde få dej att börja klättra.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-20, 15:57 #13
Nykomling

Nykomling

Yes box, jobbar på det redan Tack för tipsen!!
Pat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-20, 19:21 #14
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustavs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av elprisguiden
Citat:
Ursprungligen postat av Aidex
Din domän är på tok för ny för att få en vettig ranking i Google. Den registrerades 2006-04-23, vilket innebär att du fortfarande ligger i en massa filter.
Sidan är absolut inte för ny, förutsatt att du lagt upp den någotsånär direkt efter registrering. Fem månader är mer än tillräckligt för få full utdelning i Google. Det kan nog vara riktigt att riktigt nya sidor nedvärderas och att riktigt gamla sidor uppvärderas av Google.
Olika filter tillämpas för olika ord. Jag kan naturligtvis inte veta om "leksaker" är ett så kallat money-word, men allt tyder ju på det. Det är ett ord som man kan tjäna pengar på och då använder sig Google av en mer aggressiv filtrering. Jag har själv jobbat med en del sökord som man kan tjäna pengar på. Även om man har fler relevanta inlänkar och en optimerad sida kan man få stora problem i konkurrensen med gamla etablerade sidor.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-21, 10:50 #15
xpats avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
xpats avatar

Citat:
Citat:
Originally posted by -elprisguiden@Sep 20 2006, 09:16
Citat:
Din domän är på tok för ny för att få en vettig ranking i Google. Den registrerades 2006-04-23, vilket innebär att du fortfarande ligger i en massa filter.
Sidan är absolut inte för ny, förutsatt att du lagt upp den någotsånär direkt efter registrering. Fem månader är mer än tillräckligt för få full utdelning i Google. Det kan nog vara riktigt att riktigt nya sidor nedvärderas och att riktigt gamla sidor uppvärderas av Google.

Olika filter tillämpas för olika ord. Jag kan naturligtvis inte veta om leksaker är ett så kallat money-word, men allt tyder ju på det. Det är ett ord som man kan tjäna pengar på och då använder sig Google av en mer aggressiv filtrering. Jag har själv jobbat med en del sökord som man kan tjäna pengar på. Även om man har fler relevanta inlänkar och en optimerad sida kan man få stora problem i konkurrensen med gamla etablerade sidor.

Den stora anledningen till svårigheterna med "money words" är ju att konkurrensen är betydligt större på dem än på ickekonverterande ord.

Tror inte att leksaker är ett ord som är särskilt hårt filtrerat....
Oläst 2006-09-26, 01:05 #16
Gustavs avatar

Gustavs avatar

Citat:
Originally posted by xpat@Sep 21 2006, 09:50

Den stora anledningen till svårigheterna med "money words" är ju att konkurrensen är betydligt större på dem än på ickekonverterande ord.

Tror inte att leksaker är ett ord som är särskilt hårt filtrerat....
Du har nog rätt i att ett ord som leksaker inte är så hårt filtrerat trots allt. Jag har i alla fall inte fått så mycket spam med erbjudanden om att köpa barleksaker på sista tiden :P
Min uppfattning av hur Googles olika filter fungerar och hur jobbiga de kan vara är nog lite vinklad, eftersom jag har jobbat med en del riktigt svåra ord som filtreras stenhårt. Man glömmer då att det inte alltid behöver vara lika svårt
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-26, 11:37 #17
xpats avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
xpats avatar

Jag jobbar med _riktigt_ konkurrensutsatta ord, men har inga problem med filter.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017