FAQ |
Kalender |
2006-11-18, 19:01 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag behöver ersätta &-tecken med & med hjälp av preg_replace.
Följande pattern hittar &-tecken som inte är ett specialtecken (typ © ä: Kod:
/&(?![A-Za-z0-9#]*;)/ Jag har försökt i några timmar nu att utesluta &-tecken i script-taggarna, men jag har inte kommit längre än föregående syntax samt följande för att hitta script-taggarna. Kod:
/(<script[\s\S]*>[\s\S]*[\s\S]*<\/[\\s\\t\\r\\n]*script[\\s\\t\\r\\n]*>)/U Nån som har ett förslag på hur jag löser detta? |
||
Svara med citat |
2006-11-18, 20:29 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du skulle kunna göra så att du först ersätter allt, sen ersätter du tillbaka det inom <script>. Inte den snyggaste lösningen, men du slipper hålla på med det flera timmar. Eller flytta javascript-koden till externa filer, vilket är det rätta sättet att ha javascript.
|
|||
Svara med citat |
2006-11-19, 18:00 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du ersätter nu alla & som inte återföljs av en bokstav eller siffra.
Alt1 Ersätt bara & som återföljs av whitespace. Alt2 Ersätt alla & som inte återföljs av A-Z, 0-9 eller &
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-11-21, 16:03 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jonny: Nu ersätter den alla &-tecken som inte återföljs av bokstäver, siffror och ett semikolon (©, och jag kan inte ersätta och som följs av whitespace för jag vill att den ska behandla URLer.
DeSoto: Skall testa ditt förslag. Verkar bra.... |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|