Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Räknar På Att Starta Eget Webbhotell

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-06-06, 03:56 #41
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Flitig postare

Citat:
Originally posted by Viktor@Jun 6 2003, 12:50 AM
Citat:
För, vem skulle hosta NSF hemsida om man inte är en Nazist själv? (typ)
Jag hade gjort det...

Tillförde inte så mycket till debatten där kanske men jag stör mig på sådana kommentarer. Det sorgliga är väl att folk tänker som du, "han åker på samma buss som en nazist, då är han säkert en nazist. skit i att fråga honom"
Faktist så hade det inte stört mig ett enda dugg heller, För vad gör det om webb platser som inte tycker om varandra ligger på samma server. Tillsammans med ca 240 andra som dom inte ens vet vad det är. Så länge jag får vad jag betalar för så skulle det kvitta mig om så självasta Hitler bode i servern.

Men nu tycker jag vi kan lägga ner just den här diskussionen och prata om något som känner att jag inte riktigt har förståt. Nämligen detta med domäner

Som jag förstått det är det alltså lagligt att jag surfar in på godaddy.com och registrerar en domän, sedan ändrar jag bara ägarinformationen på domänen till den som min kund hade beställt. Eller har jag misstagit mig?.

Den här tråden börjar bli en av dom längre här på WN eller har jag fel?
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-06, 19:31 #42
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Sant är att det blivit en av de längre på WN, men jag ser den absolut inte som en av de bästa då nivån har varit förhållandevis låg enligt min mening.

Det du föreslår angående domänköp är väldigt sannolikt helt lagligt. Det förhindrar dig dock från att bygga någon form av automatiserat system för registrering av domäner.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-06, 20:17 #43
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by cerebus@Jun 6 2003, 04:31 PM
Det förhindrar dig dock från att bygga någon form av automatiserat system för registrering av domäner.
Sant men det tar ju tid att bygga upp en rörelse så får man volym på det, tjänar man pengar och kan utveckla/köpa funktioner.

Rätt att inte sikta mot stjärnorna direkt, första dagen lär han nog inte få 50 kunder så ett autoscript skulle fylla en funktion.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-06, 20:26 #44
Flitig postare

Flitig postare

Det var ju bra att det var helt lagligt att göra på det visset så nu vet man ju lite mer om det hela. Det är ju så att man inte får 50 kunder så fort vi öppnar om vi nu gör det överhuvud taget. Och troligen behöver vi inte ett automatiserat system för ens det rör sig om några domän registreringar om dagen.

Kan också hålla med om att nivån inte är så hög i denna tråden. Men jag har ändå fått svar på lite av mina frågor och det tackar jag för. Och jag tycker verkligen detta forumet är mycket bra och innehållsrikt.

Men det var ju lite synd att nivån i dena tråden blev så låg.
Oläst 2003-06-10, 03:04 #45
minus minus är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2003
Nykomling

men asså.. inte behöver allt skötas automatinst inte...
för ja har oxå funderat på att starta ett webhotell.. fast ja ahr serverdatorn och lina klart redan...
för om man tänker på¨att dom ska betal oxå för varje account.. så är det mycket lättare att man först
får ansökan om att dom ska få köpa ett account å sen kollar man vad det är för typ av person.. kollar så att telfon nummret går till den rätta adressen.. sen skickar man ut fakturan och lägger upp kontot.. och om dom itne har betalt 1 vecka efter att dom har fått det.. så stänger man av kontot igen.. eller så väntar man tills man har fått betalt...
minus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-10, 14:59 #46
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by minus@Jun 10 2003, 12:04 AM
men asså.. inte behöver allt skötas automatinst inte...
för ja har oxå funderat på att starta ett webhotell.. fast ja ahr serverdatorn och lina klart redan...
för om man tänker på¨att dom ska betal oxå för varje account.. så är det mycket lättare att man först
får ansökan om att dom ska få köpa ett account å sen kollar man vad det är för typ av person.. kollar så att telfon nummret går till den rätta adressen.. sen skickar man ut fakturan och lägger upp kontot.. och om dom itne har betalt 1 vecka efter att dom har fått det.. så stänger man av kontot igen.. eller så väntar man tills man har fått betalt...
Ja vi kommer troligen köra det mesta manuellt för vi vill gärna kolla upp kunderna så all information dom anger stämmer. Sedan registrerar vi det som ska göras. Skickar fakturan har dom inte betalt på 1 veckan efter att dom fått fakturan kommer vi stänga kontot och kräva pengarna tillbaks. Eller så kommer vi göra så att kontot inte öppnas förens upplägningsavgiften är betald för att inte behöva lägga ut en massa pengar i onödan på kunder som inte betalar som dom ska.
Oläst 2003-06-11, 02:22 #47
Nykomling

Nykomling

Citat:
Originally posted by viper@Jun 10 2003, 11:59 AM
Ja vi kommer troligen köra det mesta manuellt för vi vill gärna kolla upp kunderna så all information dom anger stämmer. Sedan registrerar vi det som ska göras. Skickar fakturan har dom inte betalt på 1 veckan efter att dom fått fakturan kommer vi stänga kontot och kräva pengarna tillbaks. Eller så kommer vi göra så att kontot inte öppnas förens upplägningsavgiften är betald för att inte behöva lägga ut en massa pengar i onödan på kunder som inte betalar som dom ska.
mm.. men vi ska ha servern i närheten av där ja bor så för mig kommer det ju inte att kosta att lägga upp nån temponärt.. asså hur skaffar man licens för att ge ut .se domän ?
Oläst 2003-06-11, 02:25 #48
Nykomling

Nykomling

J*vlit offtopic: Viper hur fick du dina frames centrerade?? ja har nästan försökt allt :|
Oläst 2003-06-11, 03:20 #49
Flitig postare

Flitig postare

Mina frames? Dom på Viper-design? Jag använder infogade ramar (Iframes) som jag har lagt i en tabell som jag centrerat i mitten av själva sidan. Hoppas detta var det du menade och att det hjälpte dig lite.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017