FAQ |
Kalender |
2003-06-06, 03:56 | #41 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men nu tycker jag vi kan lägga ner just den här diskussionen och prata om något som känner att jag inte riktigt har förståt. Nämligen detta med domäner Som jag förstått det är det alltså lagligt att jag surfar in på godaddy.com och registrerar en domän, sedan ändrar jag bara ägarinformationen på domänen till den som min kund hade beställt. Eller har jag misstagit mig?. Den här tråden börjar bli en av dom längre här på WN eller har jag fel? |
||
Svara med citat |
2003-06-06, 19:31 | #42 | ||
|
|||
Administratör
|
Sant är att det blivit en av de längre på WN, men jag ser den absolut inte som en av de bästa då nivån har varit förhållandevis låg enligt min mening.
Det du föreslår angående domänköp är väldigt sannolikt helt lagligt. Det förhindrar dig dock från att bygga någon form av automatiserat system för registrering av domäner.
2003-06-06, 20:17 | #43 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Rätt att inte sikta mot stjärnorna direkt, första dagen lär han nog inte få 50 kunder så ett autoscript skulle fylla en funktion. WN
2003-06-06, 20:26 | #44 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det var ju bra att det var helt lagligt att göra på det visset så nu vet man ju lite mer om det hela. Det är ju så att man inte får 50 kunder så fort vi öppnar om vi nu gör det överhuvud taget. Och troligen behöver vi inte ett automatiserat system för ens det rör sig om några domän registreringar om dagen.
Kan också hålla med om att nivån inte är så hög i denna tråden. Men jag har ändå fått svar på lite av mina frågor och det tackar jag för. Och jag tycker verkligen detta forumet är mycket bra och innehållsrikt. Men det var ju lite synd att nivån i dena tråden blev så låg. |
||
Svara med citat |
2003-06-10, 03:04 | #45 | ||
|
|||
Nykomling
|
men asså.. inte behöver allt skötas automatinst inte...
för ja har oxå funderat på att starta ett webhotell.. fast ja ahr serverdatorn och lina klart redan... för om man tänker på¨att dom ska betal oxå för varje account.. så är det mycket lättare att man först får ansökan om att dom ska få köpa ett account å sen kollar man vad det är för typ av person.. kollar så att telfon nummret går till den rätta adressen.. sen skickar man ut fakturan och lägger upp kontot.. och om dom itne har betalt 1 vecka efter att dom har fått det.. så stänger man av kontot igen.. eller så väntar man tills man har fått betalt... |
||
Svara med citat |
2003-06-10, 14:59 | #46 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2003-06-11, 02:22 | #47 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2003-06-11, 02:25 | #48 | ||
|
|||
Nykomling
|
J*vlit offtopic: Viper hur fick du dina frames centrerade?? ja har nästan försökt allt :|
|
||
Svara med citat |
2003-06-11, 03:20 | #49 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mina frames? Dom på Viper-design? Jag använder infogade ramar (Iframes) som jag har lagt i en tabell som jag centrerat i mitten av själva sidan. Hoppas detta var det du menade och att det hjälpte dig lite.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|