Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tele2 blockerar Allofmp3

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-30, 21:40 #21
wizzos avatar
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
wizzos avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
ingår gratis kanalerna TV3, TV4, TV4+, Kanal 5, Discovery Mix, Eurosport och ZTV i TV-licensen?
För licensen omfattar väl inte enbart SVT?
wizzo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-30, 22:06 #22
zilda zilda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 84
zilda zilda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 84
Vid nyår är lagen ändrad så att även listan ovan från radiotjänst räknas som tv-mottagare .
"En TV-mottagare är en sådan teknisk utrustning som är avsedd att ta emot utsändning eller vidaresändning av TV- program, även om utrustningen också kan användas för annat ändamål."

wizzo - tv3 osv har inget med detta att göra, tv-licensen går till sveriges television och sveriges radio.
zilda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-30, 22:29 #23
wizzos avatar
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
wizzos avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
Citat:
"En TV-mottagare är en sådan teknisk utrustning som är avsedd att ta emot utsändning eller vidaresändning av TV- program, även om utrustningen också kan användas för annat ändamål."
Utveckla vad som menas med teknisk utrustning som kan "vidaresända" TV-program!
Innebär det att TV program som fildelas i olika typer av nätverk som ex. BitTorrent. Att man "vidaresänder" TV programmet?
Citat:
wizzo - tv3 osv har inget med detta att göra, tv-licensen går till sveriges television och sveriges radio.
Ja men då så, då kan man gott och väl göra som Thor föreslog!
Citat:
Personligen tycker jag det motsatta...

Slopa TV-licencen och låt de som vill se skiten på SVT betala för det... Skulle vara intressant att se hur lång tid det skulle ta inna SVT konkade om de blev tvungna att konkurrera om kunderna... För vem skulle vara villig att betala för program dom Röda Rummet, K-Special, Helgmålsbön o.dyl. Det enda som SVT sänder som är sevärt är Rapport/Aktuellt och Sportspegeln/Sportnytt.
Jag kollar ändå bara på TV4 Nyheterna som har roligare Ekonomi inslag än SVT. Om det fanns olika prismodeller att gå efter för Public SVT då skulle jag gott och väl nöja mig med Sverker Plus och Uppdrag Granskning tack! Så jag får max valuta av TV-licens skatten. Man vill ju inte betala för nåt man inte vill köpa utan bara för det man behöver köpa.
wizzo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017