FAQ |
Kalender |
2007-01-03, 14:02 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
har en sajt med ett par hundra tusen produktsidor. I headern på varje sida så inkluderar jag en standard-sida - och den innehåller Header-kommandot "Last-modified" som jag alltid sätter till just nu, för att browsers inte ska använda sin cache för sidan. Är det dumt för sökmotoroptimeringen? Jag menar - google tar hänsyn till hur gammal en domän är - borde dom inte ta hänsyn till sist en sida blev modifierad? Eller är det tvärtom? Är en gammal sida mer eller mindre intressant? Tänkte om jag faktiskt borde sätta tiden till sist produkten blev modifierad - på riktigt. |
||
Svara med citat |
2007-01-04, 00:11 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Gammal sida är mindre intressant. Det är vad jag har kommit fram till genom trial-and-error iallafall.
Jag vet inte hur pass känt det är bland de som sysslar med SEO men så är det, last-modified påverkar mer än vad man tror. Tyvärr. |
|||
Svara med citat |
2007-01-04, 10:40 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En gammal site är bra, om en site är gammal och Google har indexerat den under lång tid så ser Google detta som ett kvalitetstecken. En site som varit uppe länge bör rimligtvis vara intressant för många människor, annars skulle den ha försvunnit.
På sidnivå inne på siten är det bra att ha ett antal sidor som uppadateras ofta med nytt innehåll, eftersom det bör vara av intresse för besökarna till siten. |
|||
Svara med citat |
2007-01-04, 14:32 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Xpat, självklart måste du ha rätt.
Tack! |
||
Svara med citat |
2007-01-04, 19:27 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Förtydligande: med "Gammal sida" avser jag precis det och inte site om nu någon skulle få för sig det.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|