Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad fan Cliche?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-11, 15:49 #1
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
För några år sedan (minns inte exakt, men runt 2003-2004) hade jag ett Cliche webbkonto. Minns inte exakt, men rimligtvis borde detta webbkonto ha gått ut 2004-2005 (ska nämnas att jag aldrig har betalat för det, eftersom det till en början var en sponsring från Cliches sida).

Hur som helst, vad är inte bättre start på nya året än att få en faktura + påminelseavgift på 20 kr för ett webbkonto man glömt bort för några år sedan? Lustigt det här med påminelseavgiften eftersom jag inte ens har fått någon faktura, utan det var först nu när påminnelsen kom som jag fick reda på det.

Nu sitter jag mest chockad över det hela. Är detta ett fult knep från Cliches sida att försöka få fd. kunder att betala något de inte har använt på några år? Jag kan ju tycka så att få en påminnelse till en mail man knappt använder kan vara lite taskigt, borde jag inte iaf få en faktura rätt i brevlådan?

Jag undrar ens om Cliche har mina uppgifter då jag har för mig att Cliche reggade kontot på sina uppgifter i och med att det var en sponsring.

Hur ska jag gå tillväga? Maila Cliche givetvis, men nu känns det ju som det hela är ett försök att blåsa mig eftersom jag inte har använt kontot på 1-2 år (eller kanske ännu mer, minns ju inte ens när det var).
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-11, 16:00 #2
roberthogbergs avatar
roberthogberg roberthogberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 81
roberthogberg roberthogberg är inte uppkopplad
Medlem
roberthogbergs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 81
Hej!

Skicka tillbaka en bestridan på fakturan.
Sedan ligger bollen hos dem att isf ta fram underlag för deras faktura.
Har de inget riktigt/giltigt unerlag för fakturan kommer du troligast inte höra något mer ifrån dem. De kan ivart fall inte gå vidare med det.

/Robert Högberg
roberthogberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-11, 16:22 #3
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
Och återigen.. varför postar du på ett forum innan du tar kontakt med cliche? Alla gör fel då och då, inte behöver du smutskasta cliche innan du iallafall fått ett "uppåtväggarna-svar"..
*piiiip* ring dom först (eller maila om det är mitt i natten)..
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-11, 16:24 #4
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Citat:
Originally posted by najk@Jan 11 2007, 15:22
Och återigen.. varför postar du på ett forum innan du tar kontakt med cliche? Alla gör fel då och då, inte behöver du smutskasta cliche innan du iallafall fått ett "uppåtväggarna-svar"..
*piiiip* ring dom först (eller maila om det är mitt i natten)..
Du ser inga problem i att man får en faktura för ett konto man inte har använt på 2 år? Tycker det är värt att uppmärksamma även om det är ett enstaka misstag eller liknande.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-11, 16:32 #5
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
Citat:
Originally posted by Spindel@Jan 11 2007, 16:24
Du ser inga problem i att man får en faktura för ett konto man inte har använt på 2 år? Tycker det är värt att uppmärksamma även om det är ett enstaka misstag eller liknande.
Hum, faktiskt inte, speciellt inte då det från början var ett sponsrat konto.
Det dom förmodligen vill är att ta betalt för ditt tidigare sponsrade konto, istället för att bara ta bort det har du en chans att betala för dig. Lite lustigt kan tyckas med påminnelsen, men inte direkt förvånad med tanke på hur många brev som posten slarvar bort.
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-11, 17:32 #6
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Citat:
Hej!

Jag har tagit bort den gamla ordern, så du kommer inte att få fler mails om detta och vi beklager naturligtvis att du fick denna.

Vänliga hälsningar
Christian
Support Sverige
-------------------------------
Cliche Webhosting Sweden
Så nu är allt löst. Cliche ska ha stort ett stort + för supporten som svarade snabbt på mailen.

Tycker dock fortfarande att det är lite märkligt att man efter två år (med andra ord två fakturaperioder) helt plötsligt får en faktura med påminnelse.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-12, 10:43 #7
glennjs avatar
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
glennjs avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
De kanske fick orginalfakturan via mail till en mailadress du inte använt på 1-2 år?
glennj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-12, 12:03 #8
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 111
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 111
Citat:
Originally posted by Spindel@Jan 11 2007, 17:32
Så nu är allt löst. Cliche ska ha stort ett stort + för supporten som svarade snabbt på mailen.
Tycker dock fortfarande att det är lite märkligt att man efter två år (med andra ord två fakturaperioder) helt plötsligt får en faktura med påminnelse.
Tänk på att man som företag enligt lag har rätt att fakturera en produkt eller tjänst upp till 10 år efter det att man sålt produkten eller tjänsten. Om man har glömt att fakturera en kund kan man alltså göra det i upp till 10 år efter att det utförts.
jonathanfranze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-12, 12:07 #9
robbanfs avatar
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 216
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem
robbanfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 216
Jag trodde det var 3 år. Men det kanske är skillnad mot privatpersoner.
robbanf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017