FAQ |
Kalender |
2007-01-11, 15:49 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
För några år sedan (minns inte exakt, men runt 2003-2004) hade jag ett Cliche webbkonto. Minns inte exakt, men rimligtvis borde detta webbkonto ha gått ut 2004-2005 (ska nämnas att jag aldrig har betalat för det, eftersom det till en början var en sponsring från Cliches sida).
Hur som helst, vad är inte bättre start på nya året än att få en faktura + påminelseavgift på 20 kr för ett webbkonto man glömt bort för några år sedan? Lustigt det här med påminelseavgiften eftersom jag inte ens har fått någon faktura, utan det var först nu när påminnelsen kom som jag fick reda på det. Nu sitter jag mest chockad över det hela. Är detta ett fult knep från Cliches sida att försöka få fd. kunder att betala något de inte har använt på några år? Jag kan ju tycka så att få en påminnelse till en mail man knappt använder kan vara lite taskigt, borde jag inte iaf få en faktura rätt i brevlådan? Jag undrar ens om Cliche har mina uppgifter då jag har för mig att Cliche reggade kontot på sina uppgifter i och med att det var en sponsring. Hur ska jag gå tillväga? Maila Cliche givetvis, men nu känns det ju som det hela är ett försök att blåsa mig eftersom jag inte har använt kontot på 1-2 år (eller kanske ännu mer, minns ju inte ens när det var). |
|||
Svara med citat |
2007-01-11, 16:00 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Skicka tillbaka en bestridan på fakturan. Sedan ligger bollen hos dem att isf ta fram underlag för deras faktura. Har de inget riktigt/giltigt unerlag för fakturan kommer du troligast inte höra något mer ifrån dem. De kan ivart fall inte gå vidare med det. /Robert Högberg |
|||
Svara med citat |
2007-01-11, 16:22 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Och återigen.. varför postar du på ett forum innan du tar kontakt med cliche? Alla gör fel då och då, inte behöver du smutskasta cliche innan du iallafall fått ett "uppåtväggarna-svar"..
*piiiip* ring dom först (eller maila om det är mitt i natten).. |
|||
Svara med citat |
2007-01-11, 16:24 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-01-11, 16:32 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det dom förmodligen vill är att ta betalt för ditt tidigare sponsrade konto, istället för att bara ta bort det har du en chans att betala för dig. Lite lustigt kan tyckas med påminnelsen, men inte direkt förvånad med tanke på hur många brev som posten slarvar bort. |
|||
Svara med citat |
2007-01-11, 17:32 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tycker dock fortfarande att det är lite märkligt att man efter två år (med andra ord två fakturaperioder) helt plötsligt får en faktura med påminnelse. |
|||
Svara med citat |
2007-01-12, 10:43 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
De kanske fick orginalfakturan via mail till en mailadress du inte använt på 1-2 år?
|
|||
Svara med citat |
2007-01-12, 12:03 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-01-12, 12:07 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag trodde det var 3 år. Men det kanske är skillnad mot privatpersoner.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|