Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Pris på kodare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-22, 11:23 #1
Aerpe Aerpe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 221
Aerpe Aerpe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 221
Tjena WN:are!

Har en liten fråga om priser för en Kodare.

Jag bestämde mig för att anlita en serverside kodare till ett av mina projekt.

Har en intressant kandidat, dock är denne inte utbildad och saknar "professionell" erfarenhet. Men personen har pålitliga referenser och intresset.

Mitt stora frågetecken då jag är ny i branchen, finns det någon bra mall för löner/priser på kodnings arbeten?

eller

Har någon av Er ett bra sätt att räkna ut ersättning?

Planen är att betala ett fast pris för systemet, med kontrakt som ser till att buggar fixas X antal månader utan ersättning. Timlön vid vidareutveckling om det är intressant för personen, något i den stilen.

Det handlar om kodning av community/verktyg/mashup. Den mesta koden finns redan färdig men behöver modifieras och samordnas eller anpassas efter mina behov.

(X)HTML, CSS & Planering är redan gjord.

Tack på förhand!

mvh
Robert
Aerpe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-22, 12:14 #2
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Har du definierat vad som ska göras i detalj? Vad vill kodaren själv ha i ersättning?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-22, 13:19 #3
Aerpe Aerpe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 221
Aerpe Aerpe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 221
Citat:
Originally posted by jonny@Jan 22 2007, 13:14
Har du definierat vad som ska göras i detalj? Vad vill kodaren själv ha i ersättning?
Tjena!

Det finns en detaljerad beskrivning på vad som skall göras. Jag kan inte bedömma vad för "svårighetsgrad" det är eftersom jag inte själv är en riktig kodare.

Vi har inte diskuterat ersättning ännu, mötet skall äga rum i mitten av februari då personen bor på annan ort.

Därför försöker jag ta reda på vad som är ett rimligt pris så jag kan kontra eller acceptera personens löneanspråk.

Jag letar vidare, tack för hjälpen så länge.

mvh
Robert
Aerpe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-22, 15:31 #4
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 762
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 762
Låter som att "kodaren" bör göra en liten spec. på hur lång tid varje aktivitet kommer att ta, inkluderar tid för möten, tester, installation osv. multiplicerar det med ett önskvärt timpris och voila han har en offert och ett fastpris till dig. Sen får du bedömma om det är lagom, om en del funk. ska plockas bort för att få ner priset eller hur ni väljer att göra för att komma fram till ett pris som båda är nöjda med. Det är viktigt att underlaget för fastpriset är så bra och exakt som möjligt för att båda ska bli nöjda. Om "kodaren" är oerfaren och "råkar" ta för lite el. om du prutar för hårt riskerar ni bara att bli ovänner och att han eller hon slarvar och gör en massa dumheter för att hinna med mer på kortare tid, så- det är viktigt att ni båda är med på noterna, öppna och nöjda med affären för att det ska bli så bra som möjligt. Lycka till!
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-22, 16:11 #5
Aerpe Aerpe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 221
Aerpe Aerpe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 221
Citat:
Originally posted by Daniel.st@Jan 22 2007, 16:31
Låter som att "kodaren" bör göra en liten spec. på hur lång tid varje aktivitet kommer att ta, inkluderar tid för möten, tester, installation osv. multiplicerar det med ett önskvärt timpris och voila han har en offert och ett fastpris till dig. Sen får du bedömma om det är lagom, om en del funk. ska plockas bort för att få ner priset eller hur ni väljer att göra för att komma fram till ett pris som båda är nöjda med. Det är viktigt att underlaget för fastpriset är så bra och exakt som möjligt för att båda ska bli nöjda. Om "kodaren" är oerfaren och "råkar" ta för lite el. om du prutar för hårt riskerar ni bara att bli ovänner och att han eller hon slarvar och gör en massa dumheter för att hinna med mer på kortare tid, så- det är viktigt att ni båda är med på noterna, öppna och nöjda med affären för att det ska bli så bra som möjligt. Lycka till!
Tackar så mycket för de raderna
Aerpe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017