FAQ |
Kalender |
2007-02-15, 13:37 | #11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
usch, gillar inte tanken med subdomäner som undersidor --- usch usch
|
||
Svara med citat |
2007-02-15, 15:53 | #12 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
En stor fördel med subdomäner är att man kan peka den till en helt annan IP än huvudsiten. Billigt sätt att lastbalansera och ett enkelt sätt att sätta olika användarprivilegier. Nackdelen är ju att man inte får nån credit i sökmotorerna. Men det finns ju en baksida på det också. Om google ser en korslänkning mellan siterna och att dom är relevanta så bör ju dessa backlinks räknas. Jag tror det går på ett ut. Finns det nån som testat detta och kan säga att ett mindre antal subdomäner på siten inkluderad i den logiska navigeringen misskrediteras?
2007-02-16, 00:12 | #13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-02-16, 19:39 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
Det beror väl på hur du har tänkt, som det poängteras flera gånger i tråden så är det ju en nackdel både med PR och webbläsarnas autokomplettering, däremot får jag väl säga att jag tycker att det ser snyggare ut med en subdomän rent allmänt så här.
Är dock av åsikten att subdomäner enbart ska användas för nya sidor, är det helt enkelt så att du har en jobbflik på din sida så ska du självklart använda en katalog /jobb/. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|