Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Söker bra webhotell

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-27, 22:26 #11
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Får man fråga varför du behöver unlimited disk?
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-27, 22:42 #12
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
Det närmsta du kommer till vad du söker som jag kan tipsa om är dreamhost.

Man startar med typ 20-30 gig, och så växxer det varje vecka med 1 gig. Hos mig är det just nu: Disk: 0% of 218.0 GB.

Sedan är det samma sak med xfer, växer med 16 gig varje dag. Hos mig är det just nu: Xfer: 0% of 2336 GB.

Du kan ha massa mysql databaser, samt lägga till oändligt med domäner. Båda gratis. Du får även en .com/.net adress på köpet.

Kostade mig typ 10 dollar, efter lite googling efter rabatt kuponger.
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-27, 23:56 #13
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
för det första så var det inte jag som skulle ha det, det var en vän till mig. LÄR ER LÄSA INLÄGGET.

sedan var det hjälp att leta upp ett till min vän inte era kommentarer om det
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-28, 00:26 #14
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by latexgumman@Feb 27 2007, 17:51
Hej
jag har en vän som söker efter ett webhotell som erbjuder Unlimited disk space and
bandwidth och skall vara reseller. jag har berättat för han om sånna här företag men han vill endå ha ett konto på ett webhotell som erbjuder detta, det spelar ingen roll i vilket land företaget ligger bara dom kar visa kort som betallning.
man skall också kunna andvända asp och php på ens konto.
sulle vara bra om någon skulle vilja hjälpa till och hitta ett.
Närmaste man kan komma webbhotell till "unlimited disk space" och "bandbredd" är väl det som diskuterades i denna tråd. Dock är det ju inte obegränsat men i alla fall 250GB hårddisk och 2100GB transfer för 6.35 euro per månad. De erbjuder numera också möjlighet till dedikerad IP.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-28, 00:29 #15
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
Du ville inte ha kommentarer?
Varför frågar du då?
Ingen kan tipsa dig om ett sådant webbhotell då det inte existerar...möjligen att de finns de som påstår att de kan erbjuda det, men det är ett obestridligt faktum att de ljuger.
Spelar ingen roll om det är du eller din vän som vill ha det, det är faktum och folk försöker förklara det för dig.

Det spelar ingen roll hur mycket du betalar, om inte annat så blir det en begränsning i hur mycket ett webbhotell kan servera då deras linor maxas ut.
Betalar du sanslöst mycket kanske de kan skaffa fetare linor bara för dig, men till slut når de en gräns för hur mycket bandbredd de kan få, och då får du betala för att uppgradera grundstommen för hela internet för att få mer...men du kan aldrig köpa obegränsat med bandbredd.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-28, 00:43 #16
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
Citat:
Originally posted by Marcus@Feb 28 2007, 01:26
Närmaste man kan komma webbhotell till "unlimited disk space" och "bandbredd" är väl det som diskuterades i denna tråd. Dock är det ju inte obegränsat men i alla fall 250GB hårddisk och 2100GB transfer för 6.35 euro per månad. De erbjuder numera också möjlighet till dedikerad IP.
Jag tyckte de verkade funka bra, men plötsligt så drog min bandbredd upp över den dagliga gränsen på 70Gb och blev tillfälligt avstängt.
I deras statistik så fanns det ingen indikation på vad detta berodde på.
Antalet hits var samma som en dag då jag drog 2Gb iställer för 80Gb och inga extra stora filer var superpoppis att ladda ned. Det finns inga loggar att tillgå så det var omöjligt att undersöka problemet närmre och supporten var ruskigt kass.

Jag bytte till hostgator som förmodligen översäljer en del också men som inte verkar lika lömska som servage enligt de omdömen jag sett.
Ett annat alternativ som verkar ha nöjda kunder är lunarpages...de erbjuder nästan lika mycket som servage lika billigt.

Då det gäller webbhotell som översäljer kraftigt...sålänge inte för många kunder kommer någonstans i närheten av maxa ut sina konton så kan det hända att de låter de som gör det hållas för att inte få ett dåligt rykte, men risken att de behöver strama till någon gång för att få det att gå ihop finns alltid förstås.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-28, 00:59 #17
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Ursprungligen postat av blixtsystems
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus
Närmaste man kan komma webbhotell till unlimited disk space och bandbredd är väl det som diskuterades i http://www.webmasternetwork.se/f13t16039hl-st15.html. Dock är det ju inte obegränsat men i alla fall 250GB hårddisk och 2100GB transfer för 6.35 euro per månad. De erbjuder numera också möjlighet till dedikerad IP.
Jag tyckte de verkade funka bra, men plötsligt så drog min bandbredd upp över den dagliga gränsen på 70Gb och blev tillfälligt avstängt.
I deras statistik så fanns det ingen indikation på vad detta berodde på.
Antalet hits var samma som en dag då jag drog 2Gb iställer för 80Gb och inga extra stora filer var superpoppis att ladda ned. Det finns inga loggar att tillgå så det var omöjligt att undersöka problemet närmre och supporten var ruskigt kass.
Tycker det låter mycket konstigt men jag håller med, loggfilerna är inte de bästa. Du borde dock åtminstone kunnat se vilket domännamn och eventuell (server side script-)fil det varit? Själv snittar jag bara 10 GB transfer per dag där och det har inte varit några problem. Deras support brukar svara extremt snabbt (mellan 0-30 minuter vanligtvis) men själv har jag inte haft anledning till att ställa några extremt kluriga frågor och då har det alltid fungerat både fort och gett svar på mina frågor.

Edit:
[font=Courier]
Citat:
Hello Marcus,

Due to the clustered structure of our systems there is no single log file for you to use as your site is served by many servers. For statistic purposes we recommend using the statistic system which is pre-installed in the control panel. We are continue working to improve this system.

Thank you for your understanding,
</span>
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-28, 01:56 #18
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
Citat:
Originally posted by Marcus@Feb 28 2007, 01:59
Tycker det låter mycket konstigt men jag håller med, loggfilerna är inte de bästa. Du borde dock åtminstone kunnat se vilket domännamn och eventuell (server side script-)fil det varit? Själv snittar jag bara 10 GB transfer per dag där och det har inte varit några problem. Deras support brukar svara extremt snabbt (mellan 0-30 minuter vanligtvis) men själv har jag inte haft anledning till att ställa några extremt kluriga frågor och då har det alltid fungerat både fort och gett svar på mina frågor.
Nu blir det väl lite OT här, men ifos gäller väl ämnet webhotell som översäljer och min erfarenhet i detta fall är väl lite en varning där.

Det man kan få reda på genom statistiken är referers, sidor/filer/skripts som förfrågats, antal besök och antal hits.
Det fanns inga sidor som börjat ge massa referers, inga filer som var efterfrågade mer än vanligt, och inte mer hits eller besökare än vanligt.

Jag skrev vänligt och ställde två frågor:
När kommer kontot fungera igen?
Hur får jag reda på vad som hänt med bandbredden?
Svarade snabbt gjorde de, men efter en 7-8 meddelanden som misslyckades med att addressera någon av de frågor jag ställde så gav jag upp.
Tidigare har min erfarenhet varit bra med dem och supporten har klarat att besvara frågor snabbt och korrekt, och jag har inte varit i närheten av att uttnyttja kontot fullt ut så jag tror inte att de vill bli av med mig för jag varit en belastning.

Antingen så är det något galet med deras system eller så var jag utsatt för en attack.
Vilket som så finns det inget man kan göra åt det om man inte kan kolla loggar för att veta om och var läckan finns, så det är bara att acceptera att dina sidor kan slupmässigt kan stängas ned vissa dagar verkar det som.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017