Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Crystone = Oseriösa

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-13, 08:37 #11
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 28
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av aktieante
Citat:
Originally posted by -Mats Simonsson@Mar 12 2007, 12:38
Citat:
Ursprungligen postat av Storen
Vore det inte lämpligare att se över ert kommunikationsmedel?
Killen mailade på er uppmaning, men detta tycks fallit bort på vägen.. Där känns det som att ni har en brist i systemen/rutinerna.
Som tillfällig åtgärd kan man sätta uppföljningskrav efter 3dagar. Om inget mail kommit in i ärendet trots uppmaning så skall kontakt i någon form återupprättas med kunden.
Återbetalningen har antagligen uteblivit p.g.a att mailet kommit bort och ingen signal har därför getts till den/de som sköter återbetalningarna.
Hej
Du har rätt. Precis som jag skrev så finns det brister i rutinerna och dessa håller på att ses över nu. Ansvariga och chefer är informerade om denna brist och nya rutiner för detta håller på att sättas upp. Samma sak gäller för våra kommunikationsmedel.
Med Vänlig Hälsning
Mats Simonsson
<span class='highlight'>Crystone</span> AB
[email protected]


Hur ser statusen ut på ärendet.
Är pengarna på väg?

Hej

Jag har skickat iväg din återbetalning till vår ekonomiavdelning. Du bör ha fått dina pengar vid det här laget. Jag skall kolla upp det.

mvh

Mats
Mats Simonsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-13, 13:48 #12
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 762
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 762
Igår fick jag svar på en fråga jag skickade till Crystones support från ett kontaktformulär i deras kontrollpanel i slutet på januari Tydligen hade min fråga "hamnat mellan stolarna"... no shit. Lägligt nog handlade frågan om hur jag skulle säga upp mitt konto.

I slutet på förra veckan fick de dessutom för sig att ta bort alla mail-alias/forward på minst en domän där jag inte fått något svar på varför de gjorde så. Det gick inte heller att skapa om aliasen (det går fortfarande inte) och efter alla andra problem håller jag nu på att flytta den aktuella domänen till ett annat webbhotell istället.

Jag har haft en del att göra med Crystones support senaste halvåret eftersom jag haft ett äldre Digikom konto som behövde flyttas (på deras begäran) och kan rekommendera ett par saker i kontakten med Crystone. För att överhuvudtaget få svar ring dem, maila fungerar inte om du vill ha svar inom ett par veckor. Det är också vanligt att man dessutom får ringa tillbaka minst en gång och påminna dem om vad de lovat att göra tidigare. Kom också ihåg att ta namn på dem du pratat med så du har någon att hänvisa till när du måste ringa tillbaka.
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-13, 16:11 #13
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 28
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 28
Citat:
Originally posted by Daniel.st@Mar 13 2007, 14:48
Igår fick jag svar på en fråga jag skickade till Crystones support från ett kontaktformulär i deras kontrollpanel i slutet på januari Tydligen hade min fråga hamnat mellan stolarna... no shit. Lägligt nog handlade frågan om hur jag skulle säga upp mitt konto.
I slutet på förra veckan fick de dessutom för sig att ta bort alla mail-alias/forward på minst en domän där jag inte fått något svar på varför de gjorde så. Det gick inte heller att skapa om aliasen (det går fortfarande inte) och efter alla andra problem håller jag nu på att flytta den aktuella domänen till ett annat webbhotell istället.
Jag har haft en del att göra med Crystones support senaste halvåret eftersom jag haft ett äldre Digikom konto som behövde flyttas (på deras begäran) och kan rekommendera ett par saker i kontakten med Crystone. För att överhuvudtaget få svar ring dem, maila fungerar inte om du vill ha svar inom ett par veckor. Det är också vanligt att man dessutom får ringa tillbaka minst en gång och påminna dem om vad de lovat att göra tidigare. Kom också ihåg att ta namn på dem du pratat med så du har någon att hänvisa till när du måste ringa tillbaka.


Hej

Det senaste året så har Crystone expanderat i mycket snabb takt. Detta har resulterat i att vi har, vad man skulle kunna kalla, växtvärk. Detta är inte något som vi nyss insett utan vi har under en tid nu jobbat för att lösa. Mycket händer just nu i vår organisation och vi kommer inom kort presentera en rad förändringar.

Vi som jobbar på Crystone är fullt och fast övertygade om att det arbete vi lagt ner på omstruktureringar och förändringar kommer att resultera i att synen på Crystone kommer att förändras till det bättre.

Mvh

Mats Simonsson
Crystone AB
[email protected]
Mats Simonsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-13, 16:49 #14
aktieante aktieante är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 433
aktieante aktieante är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 433
Har du kollat upp det ännu?

Citat:
Ursprungligen postat av Mats Simonsson
Citat:
Originally posted by -aktieante@Mar 12 2007, 23:32
Citat:
Originally posted by -Mats Simonsson@Mar 12 2007, 12:38
Citat:
Ursprungligen postat av Storen
Vore det inte lämpligare att se över ert kommunikationsmedel?
Killen mailade på er uppmaning, men detta tycks fallit bort på vägen.. Där känns det som att ni har en brist i systemen/rutinerna.
Som tillfällig åtgärd kan man sätta uppföljningskrav efter 3dagar. Om inget mail kommit in i ärendet trots uppmaning så skall kontakt i någon form återupprättas med kunden.
Återbetalningen har antagligen uteblivit p.g.a att mailet kommit bort och ingen signal har därför getts till den/de som sköter återbetalningarna.
Hej
Du har rätt. Precis som jag skrev så finns det brister i rutinerna och dessa håller på att ses över nu. Ansvariga och chefer är informerade om denna brist och nya rutiner för detta håller på att sättas upp. Samma sak gäller för våra kommunikationsmedel.
Med Vänlig Hälsning
Mats Simonsson
span class=highlightCrystone/span AB
[email protected]


Hur ser statusen ut på ärendet.
Är pengarna på väg?


Hej
Jag har skickat iväg din återbetalning till vår ekonomiavdelning. Du bör ha fått dina pengar vid det här laget. Jag skall kolla upp det.
mvh
Mats

aktieante är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-13, 17:04 #15
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 28
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 28
Citat:
Originally posted by aktieante@Mar 13 2007, 17:49
Har du kollat upp det ännu?

Hej

Jag väntar själv på en bekräftelse från vår ekonomiavdelning. Jag kommer, som utlovat i det mail jag skickat till dig att bekräfta så fort jag vet med säkerhet att pengarna är återbetalade. Jag har dock sett till att återbetalningsordern är placerad och jag vet att du kommer att få dina pengar återbetalade. Som sagt, bekräftelse kommer så fort jag får den.

mvh

Mats
Mats Simonsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-13, 19:57 #16
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Mats-> Kan du inte lämna en kontaktbar e-postadress så ni kan föra ärendet vidare mellan er
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-14, 08:19 #17
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 28
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 28
Citat:
Originally posted by Storen@Mar 13 2007, 20:57
Mats- Kan du inte lämna en kontaktbar e-postadress så ni kan föra ärendet vidare mellan er *
Hej

Gjort det tidigare i tråden och även fått svar på den. Dock så fortsatte frågorna att komma här. :P

Men här kommer den igen: [email protected]

mvh

/Mats
Mats Simonsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017