FAQ |
Kalender |
2007-03-15, 12:31 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Är det någon som har förslag på vad man ska tänka på när man skriver ett anställningsavtal för en webmaster? Kanske någon som har en mall? //Kaj |
||
Svara med citat |
2007-03-15, 13:30 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hamit '99 ?
|
||
Svara med citat |
2007-03-15, 13:43 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du kan använda vilket anställningsavtal som helst oasett anställningstyp. Däremot får du eventuellt ta fram en beffattningsbeskrivning som specifikt behandlar tjänsten.
Jag har ett par mallar, men dock inte på den plats jag nu sitter... PM:a ikväll om du fortfarande söker en mall. |
|||
Svara med citat |
2007-03-15, 13:47 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Björn Lunden, denna klippa för småföretagare, har skrivit en handbok i ämnet
Anställningshandboken Om du ska anställa någon på riktigt och inte bara anlita en uppdragstagare finns det hur mycket fallgropar som helst att ramla i. Kontakta gärna expertis på branschorganisationer eller liknande för råd. Gör man fel kan en tvist bli dyrbar och uppslitande för båda parter. |
||
Svara med citat |
2007-03-15, 14:59 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det blir väl någon form av projektanställning.
Vad som oroar mig är vem som äger vad om/när webmastern slutar. Sen upptäckte jag att en av de sökande använt sig mycket av "open source" Hamit verkade ju ganska vettigt. Men som Elprisguiden säger så är det alltid bäst med experthjälp. Storen, du får mer än gärna maila den mall du har. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|