FAQ |
Kalender |
2007-03-17, 06:14 | #11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-03-17, 09:10 | #12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
mindgem.. alltså, tommihansen har en poäng - du får aldrig skrota användarvänlighet för design..
hursom.. du vill ha olika bakgrund på en knapp beroende på om man pekar på den eller inte. Jag föreslår att du läser lite CSS, speciellt då :hover funktionen |
||
Svara med citat |
2007-03-17, 10:05 | #13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Angående din första fråga så kan du skrota frames, så försvinner fokusen på dina länkar när de trycks på eftersom sidan laddas om.
|
|||
Svara med citat |
2007-03-17, 14:43 | #14 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Men jag vill ha en bild när musen är någonannanstans, en annan bild när du hover över bilden/länken. och en tredje bild n'r du har klickat på länken och den nya sidan är laddad. Då ser du vart du befinner dig. Hur gör man detta? |
|||
Svara med citat |
2007-03-17, 20:57 | #15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
:hover "ska" fungera till alla element.. men (som vanligt) så gör det inte det i t.ex Explorer 6 (vet inte hur 7an reagerar)
Jag skulle kika på jQuery om jag vore du. www.jquery.com Det är ett paket med smarta javascriptfunktioner som underlättar en massa då man bygger med javascript funktioner du kan se ett exempel här: www.melinweb.com/x/memory |
||
Svara med citat |
2007-03-21, 11:40 | #16 | ||
|
|||
Medlem
|
Det behövs inget JavaScript, räcker att sätta outline:none på :focus. Funkar i både Firefox och IE6
#navi li a:focus { outline: none; } |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|