FAQ |
Kalender |
2007-03-31, 02:22 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hejsan
Kan ju börja med att säga att jag är helt nollställd gällande allt som har med företagsekonomi att göra. Har kikat runt lite på skatteverktes hemsida men förgäves! Registrerade ett HB i juni förra året. Detta ända som i princip har gjorts är att jag har betalat en registeringsavgiften till bolagsverket samt en avgift till banken för att få ett bankgiro, affärskonto samt kontokort vilket jag har förstått är momsbefriade tjänster? Nu har deklarationen trillat ner i brevlådan och jag ser ut som ett stort frågetecken. Så här kommer några frågor: 1. Det enda jag behöver göra att är att kryssa för ruta (91) Vilande bolag, slicka igen kuveretet, frankera och slänga ner i postlådan? 2. Jag fick två identiska blanketter, en markerad med ett (M) för manuell blankett, jag antar att jag behåller denna själv? 3. Kalenderår 2006, Räkneskapsår: Fält nummer (11) Fr.o.m - (12) t.o.m, ... även detta har jag lyckats förtränga! Vart hittar jag dessa uppgifter, har kikat igenom mitt registrerings samt f-skattebevis men hittar inga ledtrådar, måste detta fyllas i? Sen yttligare än fråga som är lite off-topic. 4. Satte korkat nog in X antal KR X gånger på företagets bankgiro och betalade på kontokort då jag behövde göra en betalning medans jag väntade på ett nytt privat kontokort. Kan detta verka suspekt om skatteverket skulle få för sig att granska mig? Vore tacksam för lite vägledning h34r: mvh Daniel |
|||
Svara med citat |
2007-04-02, 10:46 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ring skatteverket och fråga! De är oerhört hjälpsamma om du frågar innan du skickar in blanketterna.
|
||
Svara med citat |
2007-04-02, 11:30 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Känns som att du borde göra en bokföring innan du deklarerar för ditt räkenskapsår. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|