Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vilande HB. deklaration

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-31, 02:22 #1
stakess avatar
stakes stakes är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2005
stakes stakes är inte uppkopplad
Medlem
stakess avatar

Reg.datum: May 2005
Hejsan

Kan ju börja med att säga att jag är helt nollställd gällande allt som har med företagsekonomi att göra. Har kikat runt lite på skatteverktes hemsida men förgäves!
Registrerade ett HB i juni förra året. Detta ända som i princip har gjorts är att jag har betalat en registeringsavgiften till bolagsverket samt en avgift till banken för att få ett bankgiro, affärskonto samt kontokort vilket jag har förstått är momsbefriade tjänster? Nu har deklarationen trillat ner i brevlådan och jag ser ut som ett stort frågetecken. Så här kommer några frågor:

1. Det enda jag behöver göra att är att kryssa för ruta (91) Vilande bolag, slicka igen kuveretet, frankera och slänga ner i postlådan?

2. Jag fick två identiska blanketter, en markerad med ett (M) för manuell blankett, jag antar att jag behåller denna själv?

3. Kalenderår 2006, Räkneskapsår: Fält nummer (11) Fr.o.m - (12) t.o.m, ... även detta har jag lyckats förtränga! Vart hittar jag dessa uppgifter, har kikat igenom mitt registrerings samt f-skattebevis men hittar inga ledtrådar, måste detta fyllas i?

Sen yttligare än fråga som är lite off-topic.

4. Satte korkat nog in X antal KR X gånger på företagets bankgiro och betalade på kontokort då jag behövde göra en betalning medans jag väntade på ett nytt privat kontokort. Kan detta verka suspekt om skatteverket skulle få för sig att granska mig?

Vore tacksam för lite vägledning h34r:

mvh

Daniel
stakes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-02, 10:46 #2
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Ring skatteverket och fråga! De är oerhört hjälpsamma om du frågar innan du skickar in blanketterna.
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-02, 11:30 #3
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2004
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
4. Satte korkat nog in X antal KR X gånger på företagets bankgiro och betalade på kontokort då jag behövde göra en betalning medans jag väntade på ett nytt privat kontokort. Kan detta verka suspekt om skatteverket skulle få för sig att granska mig?
Bokför det som Egen insättning samt Eget uttag. Sådant måste bokföras senast nästa dag egentligen.

Känns som att du borde göra en bokföring innan du deklarerar för ditt räkenskapsår.
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017