FAQ |
Kalender |
2007-04-04, 09:26 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har fått ett jobb där jag ska göra en hemsida åt ett gäng naturguider.
Vi ska träffas den 18/4 och diskutera fram ett upplägg. De har nu gett ett förslag på hur de vill att sidan ska se ut, genom att skicka en länk på en sida de tyckte var snygg. Min fråga är, hur mkt tid ska jag lägga på att ta fram design-förslag? Det är ju möjligt att de ändå vill ändra på det sen. Det bästa kanske är att ta fram ett antal olika förslag? Hur brukar ni göra? |
||
Svara med citat |
2007-04-04, 09:28 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
När du ska göra en skiss behöver det inte vara en fungerande, gör ett koncept i photoshop, och skriv ut så man kan rita och ändra på papper.
|
|||
Svara med citat |
2007-04-04, 09:34 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
- Hur mycket bör jag "härma" från sidan de skickade som exempel? |
||
Svara med citat |
2007-04-04, 10:45 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Designern som vi ofta anlitar säger att det kan vara farligt att komma med en mer eller mindre redan fördig skiss i Photoshop eftersom kunden ser designen som färdig och det blir svårt att motivera att man vill ha betalt för det i efterhand. Därför säger han att skisser på papper, för hand, och liknande fortfarande är ganska vanligt.
Till något helt annat. Är det inte viktigare att börja med innehåll, struktur, funktioner, mål och syfte med sidan innan man börjar gå in på designen, om det är ett tidigt möte? |
|||
Svara med citat |
2007-04-04, 14:07 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Skriv ut den webbsida dom har som referens och gå du igenom denna på mötet. Markera det som är mindre bra, och kladda dit det som är mer bra.
Fråga teamet om vad dom vill med sin webbsida och ge dom några förslag utefter det.. |
|||
Svara med citat |
2007-04-05, 10:53 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Och jag ska även börja med att ta reda på vad de egentligen vill med sajten, vilken målgrupp osv... Tack igen! |
||
Svara med citat |
2007-04-05, 11:12 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tänk på att dom inte är experterna, uta det är du som är...
Du måste försöka se mellan raderna och göra ett bra jobb utefter det. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|