Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vilket affärssystem skall jag välja?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-04-06, 14:01 #11
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jag har skapat en ny webshop åt en kund och integrerat detta med Pyramid. Genom en modul som jag skapade så kunna vi importera och exportera order, produkter, stafflade priser etc från Pyramid till webshopen och tillbaka. E-line, som Pyramid/Unikums egna webshop kallas, var för simpel för min kund. Det var en hel del som saknades och de kunde inte få e-line att fungera som de ville.

Jag har inte använt Pyramid tillräckligt mycket för att kunna säga bä eller bu men av det jag har sett så finns det både fördelar och nytänkande samtidigt som jag tycker att man inte kan få någon bra översikt över programmet. Supporten tycker jag inte om. Oftast ska de ringa tillbaka och det kan dröja. Man kan inte sitta och vänta och då ringer de givetvis när man är på språng. Deras dokumentation över import och export funktionerna var också undermåliga. Vi fick använda för mycket tid för att lista ut saker och ting som borde stå i deras dokumentation.

15-20K räcker inte för Pyramid...
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-06, 17:56 #12
Amos Amos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 122
Amos Amos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 122
xcartsweden.se var bland det värsta jag sett i ehandelsväg på länge.
För det första är det så fullt av stavfel på vissa ställen att det nästan blir jobbigt att läsa.
Känns som en 14 åring suttit med en ordlista och direktöversatt de ord han inte förstått.
Sen förstår jag inte hur man kan ta sådana uppenbara överpriser, tex x-cart gold kostar 2500:- att köpa från xcartsweden men bara $199 direkt från x-cart.com

Blir att handla direkt från x-cart.com
Amos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-06, 19:21 #13
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Originally posted by Amos@Apr 6 2007, 17:56
xcartsweden.se var bland det värsta jag sett i ehandelsväg på länge.
För det första är det så fullt av stavfel på vissa ställen att det nästan blir jobbigt att läsa.
Känns som en 14 åring suttit med en ordlista och direktöversatt de ord han inte förstått.
Sen förstår jag inte hur man kan ta sådana uppenbara överpriser, tex x-cart gold kostar 2500:- att köpa från xcartsweden men bara $199 direkt från x-cart.com

Blir att handla direkt från x-cart.com
Håller fullkomligt med dig om Xcartsweden, men det var det enda exemplet jag kunde hitta på Svenska. Jag bor i USA.
Köper man direkt från X-cart så måste man själv installera och underhålla programvaran på egen server eller slänga upp den på nåt webb hotell.
Vill man slippa allt trassel med det så finns det en problemfri lösning som heter FinestShops.com som vi använder oss av.
Billigaste alternativet för x-cart programvara, SSL certifikat och hosting går på $69 per månad (går att säga upp när som helst, inga långa kontrakt som binder upp dig)
Då får man x-cart installerat på en av deras servrar och full support 24 timmar per dygn. Finestshops support är nog den bästa och vänligaste i branchen vågar jag påstå.
Man kan skicka ett email med sitt problem till supporten kl. 3 på natten och några minuter senare får man ett mail tillbaka som säger, - Klart något mer vi kan hjälpa dig med? Kostar ingen heller.
100% support 24/7 ingår i din månadsavgift.
Låter som ett säljbrev detta, men jag är bara så otroligt nöjd med xcart/finestshops/support att jag bara måste tala varmt om dom....
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017