FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Alternativ 1 | 7 | 35.00% | |
Alternativ 2 | 13 | 65.00% | |
Antal röster: 20. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2007-04-13, 12:01 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
I alternativ 1 ser jag alltid siffran 4! Varje gång jag tittar på den så ser det ut som att det står något med 4
|
||
Svara med citat |
2007-04-13, 12:26 | #12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Håller med krille83 jag såg 7400t i ettan tills jag såg tvåan.
|
||
Svara med citat |
2007-04-13, 13:13 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Om detta ska vara en webbtidning som riktar sig mot grafiska formgivare så tror jag att ni kommer att bli tvugna att jobba avsevärt mycket mer på logon. Kolla kerningen på 2:an t.ex. :/
|
||
Svara med citat |
2007-04-13, 13:41 | #14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Loggor ska vara enkla men sofistikerade inte simpla och komplicerade imo. Satsa på att göra om den och ha symboliken i åtanke mer.
|
||
Svara med citat |
2007-04-13, 13:57 | #15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vågar nästan inte posta kommentar eftersom loggan hos oss inte är något att skryta med precis...
Men, håller med de flesta andra om att nr 1 är lite svårläst. Och nr 2 är lite för enkel, eller åtminstone dåligt kernad mm. Nu ska ni ju bara ha loggan på nätet vilket gör att ni kan leka mer. Det där bladmönstret är ju väldigt modernt just nu. Det ska vara ornament, medaljongmönster mm på tapeter, webbsidor, tallrikar, kläder och precis överallt. Om 2 år kommer det nog kännas gammalmodigt och omodernt. Varför inte leka med en variabel logga? Dvs en där själva texten Zpot alltid är den samma, men ni har en ny bakgrund/utsmyckning varje år? 2007 ornament, 2008 kanske strama ränder eller vad som är modern då, 2009 kanske det ska vara psychadeliska cirklar eller rutor i neonfärger, vem vet? Igenkännande blir då alltid grundloggan som ni kan trycka i svart utan "utsmyckningen" om det skulle behövas. |
|||
Svara med citat |
2007-04-13, 21:58 | #16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Säg aldrig aldrig, är min poäng |
|||
Svara med citat |
Svara |