FAQ |
Kalender |
2007-04-16, 17:21 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tänkte bara dela med mig av en Loopia erfarenhet så att ni andra kanske kan undvika att råka ut för samma sak. Jag slog ihop 2 LoopiaDNS-konton och i samband med det så försvann ett antal domännamn från det nya kontot. Hur detta ens är möjligt är en gåta för mig men det hände i alla fall och jag mailade in och frågade vad som hänt den 17 mars. Loopia identifierade problemet och vidarebefodrade ärendet till deras driftavdelning som skulle undersöka vad det kunde bero på. Den 27 mars hade jag fortfarande inte fått något svar och mailar in för att kolla läget. De svarar att ärendet fortfarande behandlas och jag fick idag den 16 april drygt en månad senare följande svar:
"Våra tekniker har kontrollerat dina domäner och har ingen möjlighet att återskapa eller kontrollera om domäner eventuellt har försvunnit. Det lagras ingen information om vilka domäner som har funnits på ett konto när de flyttats till ett annat konto. Det bästa är alltså om du kontrollerar vilka domäner som du registrerade samtidigt som de du anger försvunnit, och kollar om de finns kvar i din kundzon. Maila in till oss om det finns någon du saknar så kan vill kontrollera detta. Om du har mail eller bekräftelser på beställningar av domännamn så kan vi kontrollera dessa också. Vet du vilka domäner du har beställt och betalat för och vilka som finns på kontot så blir det enklare för oss att kontrollera var de tagit vägen. Återkom gärna om du har några frågor eller funderingar." Så det blir bara att sätta sig och manuellt gå igenom 67 olika domänfakturor för att eventuellt hitta några fler domännamn som Loopia har slarvat bort. |
||
Svara med citat |
2007-04-16, 17:52 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag slog ihop två DNSkonton någon gång i somras hos Loopia och i samband med det "glömde" de av på något vis att uppdatera en av mina domäner som försvann - hela min sida låg nere tills jag upptäckte det och underrättad eloopia så att de kunde skicka en faktura.
Dåligt om de har samma fel fortfarande. |
||
Svara med citat |
2007-04-16, 18:33 | #3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Även jag har haft liknande problem med Loopia och jag har även skrivit trådar om det här på forumet och har pratat med de ansvariga ett flertal gånger. Man får verkligen hoppas att de kan lösa problemen de har och att även faktureringen i fortsättningen kommer att fungera.
2007-04-16, 19:37 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för upplysningarna!
|
||
Svara med citat |
2007-04-16, 19:50 | #5 | |||
|
||||
Administratör
|
Hade något liknande problem, men jag hade dock inte så många domäner på det konton jag slog ihop med, så jag lyckades återskapa själv.
2007-04-17, 10:30 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker det är rent ut sagt pinsamt att någon sådant här överhuvudtaget kan hända från en jätte som Loopia. Riktigt dåligt att de inte fixar det när det uppenbarligen har hänt tidigare..
|
||
Svara med citat |
2007-04-17, 11:07 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag återkommer så fort jag vet mer. |
|||
Svara med citat |
2007-04-17, 12:01 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-04-17, 12:47 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-04-17, 16:49 | #10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag har bett ekonomiavdelningen att utreda om de har hanterat ärendet felaktigt hos sig. I övrigt kan jag se flera konstigheter i hanteringen av ditt ärende. Som jag skrev tidigare så ska det inte ta en månad för att få fram information gällande vilka domännamn som har varit i ett konto samt vad som har hänt med särskilda domännamn. Jag kan inte ursäkta det på något sätt och kommer att se till att rutiner skapas för att något sådant inte ska hända igen. Loopia har alltid varit kända för att snabbt och korrekt besvara ärenden och det ska naturligtvis fortsätta. Angående det senaste svaret till dig har jag vidtalat den tekniker som hanterade ärendet och det var ett missförstånd som låg grund till meddelandet. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|