FAQ |
Kalender |
2007-04-27, 12:32 | #1 | ||
|
|||
Guest
|
Såg att BoxHosting har bra pris på dedicerade servrar. Är det någon här som har erfarenhet av det företaget?
|
||
Svara med citat |
2007-04-28, 15:24 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Som jag förstår det så är Box Hosting och City Network samma företag fast under två olika varumärken. Jag har använt City Network under ett par år för olika ändamål och tycker att de blir sakta sämre. Flera gånger under senaste tiden har servern haft "hicka" vilket gjort den otillgänglig men det är inget man kunnat läsa om på City Networks sidor utan jag har fått ställa frågor till supporten för att få mina misstankar bekräftade. Jag kör inte dedikerat.
Jesper |
||
Svara med citat |
2007-04-28, 15:33 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det verkar nästan för billigt för det billigaste alternativet för den dedikerade servern. Priser per månad är samma som för Colocation. Måste säga att jag fattar knappt vinsten de gör på den första paketet.
|
||
Svara med citat |
2007-04-28, 15:39 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hmm... missar jag något? Server 2 och Server 3 är samma sak förutom dns-inläggen.
Du får 60 DNS-inlägg extra om du betalar 2 000 kr mer per månad?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-04-28, 16:09 | #5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Inte bara konstiga ang DNS inlägg utan om trafik med, du får 512Kbit i hastighet och 320GB överföring.
Hur får dom det att gå ihop?, 512Kbit = 160GB :P Minsta servern känns lite väl billig, tror antagligen dom köper in billig tower dell burk och ställer på en hylla. |
||
Svara med citat |
2007-04-28, 18:24 | #6 | ||
|
|||
Guest
|
Tack för svaren!
|
||
Svara med citat |
2007-04-29, 01:23 | #7 | |||