FAQ |
Kalender |
2007-05-07, 00:02 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller på med ett texbaserat rpg och jag kommer ta betalt utav medlemmarna via mosms för varje runda. En runda består av 30 dagar. Jag kommer att dela ut vinstpengar eller möjligtvis andra typer av vinster till 1a 2a och 3e plats.
Är det här lagligt? Vad säger Lotteriinspektionen? Något annat som jag bör tänka på när det gäller sådant här? Jag kommer driva detta som privatperson. |
||
Svara med citat |
2007-05-07, 00:07 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-05-07, 00:10 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
lotteriinsp. säger inget, det är en tävling baserat på prestation
var dock noggrann med att göra klart att vinstskatt etc betalas av vinnaren, inte dig |
||
Svara med citat |
2007-05-07, 00:18 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-05-07, 00:46 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vad det gäller lotteriinspektionen så är det lotterier dom inspekterar, men eftersom ditt spel är prestationsbaserat (för jag antar att ni inte bara slumpar fram en av medlemmarna som vinnare i varje omgång, utan att det baseras på medlemmens poäng, experiece etc.) så har lotteriinspektionen ingenting att invända. |
|||
Svara med citat |
2007-05-07, 01:00 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Om jag använder mosms då behöver jag inte starta någon firma. Antar att det kommer ge för lite pengar i början för att det ska vara värt det.
|
||
Svara med citat |
2007-05-07, 10:39 | #7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ett problem om du INTE kör det som företag blir ju att mosms drar skatt från dina pengar vilket troligtvis ger en lite mer ogynnsam skattesituation. Från mosms.se:
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-05-07, 11:42 | #8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||