FAQ |
Kalender |
2007-05-16, 12:16 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
skulle behöva att råd. Jag skall lägga upp en annonssite och behöver nu ett bra webbhotell. Då företaget är nystartat så försöker jag vara kostnadseffektivt så långt det är möjligt och jag skulle därför behöva råd om huruvida jag skall använda en dyrare bevisligen bra variant (läs space2u) eller mer budget (läs one.com) Behövda funktioner: 1. stöd för php och mysql 2. epost-konton 3. daglig backup med möjlighet att återställa sidan till dagens ursprungsskick om något händer 4. möjlighet för användarna att ladda upp filer (räknar med att behöva ca. 500 mb utrymme på servern mellan tummen och pekfingret för uppladdade filer) 5. rimligt trafikutrymme 6. bra support-tjänst som står ut med alla mina dumma frågor 7. bra tillgänglighet Vad tycker ni? hur mycket skall jag "fläska på" gällande webbhotellet? Jag hittade Space2u och one.com som alternativ via Internetworlds webbhotell-test. Är det några andra aktörer som jag också borde överväga tycker ni? Tack så mycket på förhand! //Jacob |
||
Svara med citat |
2007-05-16, 12:17 | #2 | ||
|
|||
Guest
|
Space2u eftersom du behöver support.
|
||
Svara med citat |
2007-05-16, 12:21 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Håll dig borta från One, Surftown så blir det nog bra
|
||
Svara med citat |
2007-05-16, 12:25 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag måste bara säga att jag har använt mig av One.com i 1,5 år och har för närvarande nästan 7-10? webbhotell köpta hos dem. Har inte haft ett enda större problem med dem, förutom att databasen varit nere en halvdag en gång.
|
||
Svara med citat |
2007-05-16, 12:32 | #5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag tror att One.com och Web10 har blivit ett mycket bättre lågbudgetalternativ de senaste åren. Ett par vänner vittnar om det liksom Internetworlds senaste test. Dessutom ser man väl sällan de sågningar de åkte på på olika forum för ett par år sedan. Off topic: Någon som vet hur mycket dom fick pröjsa för domänen One.com? Den är ju otroligt bra!
2007-05-16, 13:07 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för svaren.. även om det verkar vara både ris och ros gällande One.com..
skulle Proinet kunna vara ett alternativ? har bara läst gott om dem här på forumet. |
||
Svara med citat |
2007-05-16, 21:40 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |