Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Betala domän med kort - blir reggad direkt

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-18, 09:16 #11
Standouts avatar
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
Standouts avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Om du märker att den inte blir registrerad direkt är det väl bara att använda sig av en annan domänregistrerare? Någon av dem hinner först, den andra kan inte leverera domänen och tar förmodligen inte heller något betalt.
Standout är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 09:22 #12
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Originally posted by Interface@Jun 18 2007, 05:10
Seriöst, om nu nåt inte gått galet med registreringen som att den trots allt inte var ledig, så är ju 48 timmar inte acceptabelt.
Lika seriöst - detta forum är inte supportkanalen. Det vore en sak ifall klagan gällde ett ärende där trådskaparen fått skit från supporten, men det verkar inte vara fallet. Felet kan faktiskt ligga på annat håll än hos ombudet och då ha vi alla slösat bort vår tid och ombudet fått badwill i onödan. Dessutom gäller det en billighetstjänst där trådskaparen verkar referera till ett enda ärende. Jag har erfarenhet av minst fem ombud och med alla utan undantag har det varit problem eftersom de har brister i sina administrativa system för att hantera domänregistrering och då speciellt uppföljningen av just betalningarna. På det stora hela har det funkat i längden.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 09:46 #13
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
Citat:
Originally posted by hyperfly@Jun 17 2007, 22:04
Är fruktansvärt irriterad just nu för att jag någon timme efter att det blivit 16 juni beställde en domän på Aleborg, och fortfarande inte fått den reggad. Beställningen gick bra och tänkte att jag ville ha den reggad direkt, så valde att betala med kort. Betalade så fort fakturan kom, några minuter senare, men idag 17 juni kl 22.25, alltså ungefär 48 timmar senare, så har den fortfarande inte registrerats.
Är det inte standard att om man betalar med kort så blir den reggad direkt?
Tror det har sagts förut, trådar har blivit låsta pga det.. Detta är inte "Webhotellens Supportforum" - kontakta webhotellet först, minst på två olika sätt om ett misslyckas (epost, telefon är två bra exempel)

Om du sedan inte får svar eller väldigt korkade svar, så kan man börja gnälla här inne

Fast det kanske är svårt att maila dom? Jag vet inte..
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 11:19 #14
Aleborg Aleborg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 82
Aleborg Aleborg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 82
Som tidigare talare sagt så hade det underlättat om du hade kontaktat supporten direkt.
Betalningen hade inte registrerats korrekt i vårt system, det är åtgärdat nu och domänen registrerad.
Aleborg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 11:22 #15
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
nej men... hade du kontaktat supporten så hade din domän reggats för.. 48 timmar sen gissar jag

Låt mig garva en sväng
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 11:36 #16
hyperflys avatar
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 361
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare
hyperflys avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 361
Garva på du, läs rubriken innan bara.
hyperfly är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 12:31 #17
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
Läst rubriken (gjorde jag när jag öppnade tråden) - garvar fortfarande

Tycker det är så roligt (sorgligt?) att det ska vara så svårt att maila supporten innan man gnäller över saker i ett forum som detta

Jag gissar att reggning av domän hos Aleborg sker lika snabbt (ungefär) som de flesta andra företag som sysslar med detta - men precis som hos alla andra kan fel uppstå.

Och hade du mailat dom (eller ringt) så hade din domän reggats klart snabbare än vad den gjorde nu.

Ska ta ett exempel (dock med Loopia) - som många vet så ingår ju mySQL numera i deras paket. Det gjorde det dock inte när jag skaffade mitt paket där.

Så nu nyligen såg jag att jag fortfarande fakturerades avgiften för mySQL och tänkte "Sånt som händer, något dom missat troligen" och mailade dom. 5 minuter senare fick jag tillbaka ett mail där dom bad om fakturanummer och annan info, det fick dom. En stund senare så får jag veta att jag kan riva aktuell faktura och att det i framtiden inte kommer fler avgifter på mySQL för min del.

Alltså.. jag började inte gnälla här inne med en gång utan jag kontaktade dom. Direkt. Vilket tydligen (som jag påpekat tidigare) andra har svårt med..

Och det är det, jag garvar åt mest - svårigheten att maila supporten på sitt webhotell
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-19, 00:39 #18
hyperflys avatar
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 361
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare
hyperflys avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 361
Haha nu är det jag som garvar.
hyperfly är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017