FAQ |
Kalender |
2007-06-27, 15:13 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag håller på och utvecklar en sajt som fungerar väldigt bra lokalt i nätverket Låter lite konstigt va Problemet är när man kommer åt den utifrån så känns den segare än vad den borde vara. Jag förstår att det ska gå segare än när jag kör lokalt men eftersom i det här fallet används en ompekning till http://min.ip:8080/sajt så undrar jag om det har större påverkan på prestandan? Sajten är ingen tung sådan men varje gång man trycker på en knapp så får man se det vita bakgrunden i någon millisekund och sen kommer resten. Kör jag lokalt i nätverket så blir det aldrig så utan ny data visas men objekt som fanns på förrsa sidan försvinner aldrig. Jag vet att det är svårt men jag hoppas ni förstår och har kanske en svar... |
||
Svara med citat |
2007-06-27, 15:26 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ditt nätverkskort kör med 100Mb / s.. högst - och lokalt.. tja hur snabbt nu din dator kan läsa hårddisken
|
||
Svara med citat |
2007-06-27, 15:44 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Japp, jag förstår att det ska gå snabbt lokalt i nätverket . Sjäva webbservern ligger inte på min dator
Anledningen till att jag undrar är att andra sajter på nätet fungerar på liknande sätt men ändå känns snabbare efterssom inte alla objekt på sidan "ritas" om när man klickar på en länk. T.ex. så "ritas" inte logon om varje gång och lämnar tomt fläck bakom sig i några sekunder utan logon finns alltid där fast ny sida är laddad. trafiken nu klient -> min.domän.se ------> min.ip:8080/sajt ------> klient klient -> min.domän.se -> klient Problemet är nog att all informationen har längre väg att gå som det är nu än när sajten ligger på ett webbhotell som också administrerar domänet ? |
||
Svara med citat |
2007-06-27, 17:33 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad tror ni om jag får igång en DNS server som hostar mitt domän?
Det borde resultera i snabbare sajt? då blir det klient -> min.domän.se -> klient i princip likadant som om dem som hanterar domänen hade hostat också? |
||
Svara med citat |
2007-06-27, 17:55 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Egentligen är det bara att testa och se
Borde vara snabbare att DNS servern ligger i samma hus som webbservern... |
||
Svara med citat |
Svara |