FAQ |
Kalender |
2007-08-01, 15:06 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag håller som bäst på att leta nytt webbhotell, jag söker ett stabilt och driftsäkert hotell och efter att ha letat runt lite så verkade levonline (Business Class) ha det som jag söker. Men och det är ett ganska stort men, de erbjuder endast 20MB databas.
Då jag har ett forum på min sida så är databasen väldigt central och redan nu ligger databasen på 5MB. Visst jag kan växa 4ggr innan jag slår i taket men det känns ändå inte bra. Är det här standard, att hotellen som är, ja bra, erbjuder väldigt små databaser? Hur stora databaser har ni andra där ute? Eller finns det något bättre alternativ där ute för ungefär samma kostnad ~150sek / mån |
||
Svara med citat |
2007-08-01, 15:23 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vissa hotell låter databasen dela på utrymmet på sajten. Dvs, har du köpt 500MB så kan du låta din db växa till den storleken (minus dina andra filer alltså).
|
||
Svara med citat |
2007-08-01, 17:41 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja precis, har fortsatt och letat efter mitt nya hem och hittat två andra alternativ som jag funderar på space2u som erbjuder 50MB databas och aleborg som erbjuder databas upp till totala utrymmet, på det sätt som digiArt säger.
Är det någon som har erfarenheter av dessa webhotell och kan säga lite om stabilitet samt responstider? Sidan jag driver har ca 2-3000 sidvisningar om dagen en normal dag men jag förväntar mig att det kommer öka en hel del under det kommande halvåret så jag vill ha lite att växa i. |
||
Svara med citat |
2007-08-01, 22:59 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har kört Aleborg sedan 2004 och har inget att gnälla på. Snabb support, bra kontrollpanel, hela tiden mer för pengarna.
|
||
Svara med citat |
2007-08-02, 04:03 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
cya, /PatrikB |
||
Svara med citat |