FAQ |
Kalender |
2007-08-23, 19:22 | #31 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-08-23, 21:14 | #32 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Konsultation på uppköp av webbhotell? Tja, taxametern rullar Det finns ett antal intressanta webbhotell i Sverige. Vilka de är håller jag för mig själv. När jag bestämde mig för att lämna Loopia så var Aleborg det webbhotell jag såg störst potential hos av de mindre/medelstora webbhotellen.
Sen spelar det självklart ingen roll hur intressant ett webbhotell är om man inte kan utveckla det ordentligt. Det finns tyvärr alldeles för många exempel på uppköp de senaste åren som inte har varit till det bättre varken för köpare, säljare eller kunder. Nu känns det förövrigt som att denna tråd har spårat ur en aning. |
|||
Svara med citat |
2007-08-23, 21:18 | #33 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men vad gäller Loopia och Eastpoint mfl som subventionerar priserna på domäner för att locka till sig webbhotellskunder, blir ju marginalerna naggade i kanten. Så jag skulle säga att det är ganska klart att den aktör som tjänar mest pengar per kund är Comitnet/Nictrade/Web county production, Yreg, Yrkesregistret och allt vad dom kallar sig. Finns en gammal trår där vi spekulerade i det tidigare: http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...=ST&f=3&t=17423 Men dom har alltså 5-6k till kunder nu sedan den tråden... |
|||
Svara med citat |
2007-08-23, 23:10 | #34 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu kommer jag in rätt sent i den här diskussionen, men jag anser inte att man i dagens läge kan bygga statistik för att framställa sig som Sveriges störst webbhotell genom flest domäner ett webbhotell har sålt. I Loopias fall kan man köpa snorbilliga domännamn, men hur många kopplas till webbhotell hos dem?
[EDIT] Sammanhängadeförvirring |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|