Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Oseriösa Google 2

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-07-15, 03:59 #41
Leons avatar
Leon Leon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 519
Leon Leon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Leons avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 519
Citat:
Originally posted by hpe123@May 8 2006, 16:06
Ensam är nog jobbigt men det borde inte dröja länge innan någon driftig advokat i USA drar ihop en class-action. Google har stora kistor och är därmed ett potentiellt mål, har ni inte läst Grishams the Rainmaker?
Någon som orkar dra ihop en site med sad-stories där små webmasters blivit spöade av Google? Får den tillräkligt många besökare kommer någon att ta det till domstol förr eller senare.
/hpe
Bara börja skapa en sajt då:
cheatedbygoogle.com
typ
Leon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-16, 19:20 #42
tobbecokta tobbecokta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 72
tobbecokta tobbecokta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 72
Citat:
Originally posted by warlokk@Jul 14 2007, 21:49
All personal har vid förhör försäkrat att inga ogiltiga klick har gjorts.
Hehe.

Är det verkligen lagligt att hålla förhör med sina anställda? :-)
Borde det inte räcka med att bara fråga dem?
tobbecokta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-17, 15:03 #43
warlokk warlokk är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 3
warlokk warlokk är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 3
Förhör i betydelsen förhört mig bland de anställda. Ordvalet anpassades nog efter tonen i skrivelsen från Google som ett försök att få Google att förstå att vi tog det på allvar och att vi inte gjort det vi anklagades för...
warlokk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-25, 05:25 #44
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 237
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 237
Jag har varit med om detta också, blev helt blåst. Bröt inte mot EN enda regel och detta har jag kollat upp uprepade gånger och det har även andra personer gjort åt mig. Det enda svaret jag får från google är att "vi kan tyvärr inte gå in på detaljer varför ni är avstängda, men ni har gjort något otillåtet"

Jag hade kontot i 3 veckor, hade över 2000 dollar när jag blev avstängd och de smidigt övertog mina pengar.

Jag hatar Googles verksamhet, de är för stora och bryr sig för lite om enskilda kunder, och kan med enkelhet blåsa personer utan att åka dit, och de bryr sig inte om de tappar 1-10 kunder på det.

Det sjuka är att jag kommer regga en ny domän hos dem snart som inte kommer dra in lika mycket och inte få så mycket uppmärksamhet på mig, och det är för att de betalar bäst. Google vet att vi utvecklare måste komma tillbaka till dem om vi vill optimera våran förtjänst.

Jag har mailat och uppmanat många affiliateprogram i sverige som även kör utomlands att sattsa hårdare, att försöka komma upp i snarlik effektivitet som google. Detta är en omöjlighet, men skulle dagens andra affiliate-konkurenter försöka med detta ordentligt så skulle de kunna komma tillräckligt nära för att folk kan släppa opålitliga och osäkra google. Även om detta också funkar för folk.

Det jag kan hjälpa dagens affiliatorprogram med är att hjälpa till att göra reklam åt dem på samtliga av mina sidor samt rekomendera detta för alla andra webbutvecklare man pratar med.

Vill verkligen att google ska få dåligt rykte, hatar att företag som gör sådant där skit får fortsätta vidare med gott rykte.
JimmyB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-25, 21:07 #45
warlokk warlokk är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 3
warlokk warlokk är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 3
Finns det verkligen ingen förutom Google som betalar för antal visningar? Har letat mycket utan att hitta annat än Pay per Klick eller Pay per Lead. En annonsvisning är faktiskt värd något för annonsören, om en annons syns hundratals gånger så påverkar den köparen när det väl ska handlas något. Någon som känner till vettiga alternativ till Adsense?
warlokk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-25, 21:24 #46
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Google betalar till 90% för klick. Inte för visningar, det är bara vid undantagsfall som CPM aktiveras (många fler köper klick än visningar så länge du inte har extremt stora webbsiter).

Ett alternativ är valueclickmedia som körs av CJ.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-25, 22:19 #47
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Ang cpc vs cpm; siffran 90% var helt tagen ur luften, men det är väl ungefär där nånstans jag upplever att jag själv ligger med mina webbplatser.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017