FAQ |
Kalender |
2007-08-23, 14:26 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Någon som har haft problem med domäner som har blivit flyttade från Telia (över 1 år sedan) som det helt plötsligt inte går att e-posta till via Telias smtp?
Låter som de börjat svara lokalt i Telias nät. |
|||
Svara med citat |
2007-08-23, 14:37 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan inte svar om det är Telias fel men flera som jag har pratat med idag har haft störningar i mailen. Bla en kund som inte fick ett enda mail under natten och förmiddagen. (inkl SPAM vilket var positivt... ) När vi testade så kom mina mail fram till dem utan problem och deras till mig. Kunden använder Telias SMTP ut men deras domän ligger hos ett annat webhotell. Mina mail går via en annan operatörs SMTP.
|
||
Svara med citat |
2007-08-24, 17:18 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Om det är något fel så får bör du få ett felmeddelande.
|
||
Svara med citat |
2007-08-25, 19:36 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har problem här att maila med Telias SMTP. Felet började för ett par dagar sedan. Har pratat med supporten men får inga vettiga svar. Felmeddelandet i Outlook ser ut enligt nedan.
Citat:
Fick iväg ett mail för en liten stund sedan. Verkar svaja lite med andra ord... |
|||
Svara med citat |
2007-08-26, 23:22 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
'Domain not found'. Verkar vara problem med DNSen hos dem du ska maila till.
|
||
Svara med citat |
2007-08-30, 00:29 | #6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Här är ett liknande problem och svar som en upprörd kund fått från Telias kundtjänst. De pekar med rak arm att felet ligger hos oss och att hon helst skall skicka med oss då hennes domän ligger ju där: Hej! Vi har nu djupdykt in i detta ärende och jag har även varit med direktkontakt med vår postmaster. Felet tycks ligga i att ditt webhotel enbart lagt in en MX pekare, normalt ska man alltid ha två. Detta kan i sin tur orsaka köer eller problem med kontroll av domänen. Mitt tips är att kontrollera detta med ditt webhotel. Vi finner inga fel på servrarna utan felet tycks ligga i den somän ni har. Om ditt webhotel stöder SSL så kan ni även använda deras mailservrar, då borde problemet vara löst. Lycka till med ditt fortsatta felsökande. Med vänlig hälsning Per Telia Kundservice Anser du att vi har förstått din fråga? ------------------------------------------- problemet är ju att detta har hänt över en natt och vi får liknande problem från flera andra kunder som skickar via telia |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|