FAQ |
Kalender |
2007-09-19, 12:47 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hittade ingen bra rubrik, men iaf. När ni beställer webbhotell, tycker ni då att företaget ska vara registrerat företag, eller kvittar det er, bara dom är seriösa?
//Stefan |
||
Svara med citat |
2007-09-19, 12:55 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
För min del när jag har företag så kräver jag att dom har företag och så klart F-skatt
|
|||
Svara med citat |
2007-09-19, 12:56 | #3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Eftersom jag inte tycker det är så kul att behöva anställa mitt webbhotell i mitt företag för att kunna betala avgiften tror jag att jag föredrar att de har ett registrerat företag med f-skatt.
|
|||
Svara med citat |
2007-09-19, 15:49 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag fattar inte riktigt din fråga, är väl en självklarhet att det ska vara ett riktigt företag.
Skulle inte ens kalla det webbhotell om det inte hade F-Skatt, sedan hur seriöst är det på en skala om dom inte har det. Sedan är det ju stor skildnad att låna lite plats på en server hos någon och betala det svart än att officelt erbjuda plats som ett riktigt webbhotell utan F-Skatt. |
||
Svara med citat |
2007-09-19, 19:31 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är vare sig ett webhotell eller seriöst om det inte är ett företag. Eller missförstår jag frågan?
|
|||
Svara med citat |
2007-09-19, 22:26 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur gör ni övriga när ni köper något från en privatperson utan f-skatt? Själv betalar jag det hela som en liten lön, där jag redovisar avgifter mm. Mycket omständligt och väldigt dyrt för mig som företagare. Jag vet inte ens om jag gör rätt, men eftersom det blir så dyrt för mig så har jag svårt att tro att skatteverket hänger mig.
Nu skulle jag aldrig köpa ett webhotell av en privatperson, men det händer allt som oftast att man jag får erbjudanden om att köpa billiga länkar eller annonspaket från folk som inte har f-skatt. Någon som sitter inne med en bra lösning? Det rör sig för det mesta om mycket små belopp på några hundra kronor. |
|||
Svara med citat |
2007-09-20, 00:58 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Med tanke på vilket enormt utbud av webbhotell det finns, både i Sverige och internationellt förstår jag inte varför man skulle välja ett webbhotell som inte är ett företag? Satsa dina pengar på något vettigare...
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|