FAQ |
Kalender |
2007-10-02, 04:36 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tänkte registrera seo.mx och undrar om det finns en chans att jag får problem med andra trademarks och liknande. Jag är helt bortkommen inom juridiken på domänköp. Kan någon stämma mig för att jag har en domän som innehåller ordet SEO? SEO är ju ändå ett generellt begrepp men hur funkar det?
Någon som vet? |
|||
Svara med citat |
2007-10-02, 08:32 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Får man regga .mx-domäner? Är det inte .com.mx osv som gäller?
Eller blandar jag ihop det med någon annan toppdomän tro... |
||
Svara med citat |
2007-10-02, 13:42 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jo jag menar .com.mx
Skrev fel. |
|||
Svara med citat |
2007-10-02, 14:54 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Här är ett tips: Skriv aldrig vad du tänker göra. Skriv istället vad du har gjort. För det finns inget som hindrar någon från att snappa upp domänen du postade om du inte redan registrerat den.
|
|||
Svara med citat |
2007-10-02, 15:03 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Åter till frågan. Kan man få problem om man har en domän med ordet SEO i sig? Är den SEO ganska generellt? |
|||
Svara med citat |
2007-10-03, 21:36 | #6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tror inte det skulle kunna vara ett problem. Såvida just det landet inte har sjuka lagar gällande patent och akronymer för bolag och varumärken.
|
||
Svara med citat |
2007-10-09, 09:40 | #7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag höll på bli stämd för förtal, sedan insåg han som skulle stämma mej att chansen att lyckas var små och det var dyrt. |
||
Svara med citat |
2007-10-09, 10:36 | #8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
SEO är inte ett varumärke, det är en förkortning. Det är rakt av en förkortning och inte en förkortning av ett varumärke.
Att jämföra med AC, BCC, WTF, ETC mm Inte att jämföra med CIA, ABB, WTC mm då dessa är varumärken |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|