FAQ |
Kalender |
2007-10-18, 09:36 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har varken mod_deflate eller mod_gzip, men vill ändå gzippa mina javascriptfiler. Jag har lagt in denna kodsnutt i min .htaccess fil. Det fungerar bra men ger några bieffekter:
<FilesMatch "\.js$"> ForceType application/x-httpd-php php_value output_handler ob_gzhandler </FilesMatch> Som synes blir resultatet gzippat om klienten stödjer detta: HTTP/1.x 200 OK Date: Thu, 18 Oct 2007 06:30:00 GMT Server: Apache/1.3.35 (Unix) PHP/4.4.2 X-Powered-By: PHP/4.4.2 Content-Encoding: gzip Vary: Accept-Encoding Connection: close Transfer-Encoding: chunked Content-Type: text/html Men om du kikar noga så upptäcker du två andra problem. - Content-type blir "text/html" - Filen inte cachas i webbläsaren. Den anropas på varje sida. Finns det något sätt att ändra i .htaccess filen så att - Content-type blir "text/javascript" - Filen cachas i 5 dagar? Jag vill helst att följande headers skall dyka upp: Cache-Control: max-age=432000, must-revalidate Expires: Fri, 23 Oct 2007 06:30:00 GMT Tacksam för tips!! Ps. jag vill inte behöva ändra i JavaScript filen. Jag vill endast ändra i .htaccess. |
|||
Svara med citat |
2007-10-22, 11:11 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Ingen som är duktig på .htaccess här?
|
|||
Svara med citat |
Svara |