Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


skillnad i design, indiska freelancers - varför?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-31, 13:28 #11
JohnKarlssons avatar
JohnKarlsson JohnKarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 45
JohnKarlsson JohnKarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
JohnKarlssons avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 45
Citat:
Originally posted by NordicNature@Oct 31 2007, 13:22
http://www.miauk.com/
om jag inte haft epelepsi innan så har jag med största sannolikhet skaffat det nu. den där blinkande bakgrunden över min 24" är en dödligare kombination än... rambo.. och.. eh.. hans rambokniv.. typ
JohnKarlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-31, 14:59 #12
Bejjan Bejjan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 220
Bejjan Bejjan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 220
Det känns lite fjantigt när folk sitter på ett företagsforum och klankar ner på MIAs sida för att den är färgglad.
Visst, den är ful som fan, bryter mot massa regler om estetik och användbarhet osv osv. Men tycker ingen av er att det är roligt när någon tar ut svängarna som fan, även om resultatet kanske inte faller er personligen i smaken?
Kan även tillägga att MIA visst ska ha formgivit den på egen hand, vilket jag tycker att hon, som artist, ska ha en stor eloge för!
Bejjan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-31, 15:58 #13
NordicNature NordicNature är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 18
NordicNature NordicNature är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 18
1. Jo det är kul när folk tar ut svängarna.
2. Jag struntar i estetik/användbarhet i det här fallet eftersom det är en psykadelisk sida som inte har det syftet.
3. Alla måste väl ha rätt att ha en åsikt? Mia har sin, och andra har samma eller en annan...
4. Vi överdrev kanske...?, men man kan väl få skoja lite? Även om det är ett företagsforum?
5. Jag har inget emot experimenterande och många starka färger, men en sak jag inte skojade om, var att det kanske vore en bra idé att ta bort allt blinkande... man mår ju illa efter några sekunder och stänger ner sidan... Jag tror inte att det var Mia's syfte? Hon kan behålla alla starka färger om hon gillar det eller bara tycker att det är coolt att sidan sticker ut, men ta bort allt blinkande för guds skull! Det är i alla fall mitt råd till Mia. Min smak som jag tycker att jag har rätt i att ha.
6. Ja det är kul att hon har formgivit den själv.
NordicNature är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-31, 22:42 #14
uffe_nordholm uffe_nordholm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 96
uffe_nordholm uffe_nordholm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 96
För min del spelar det ingen roll vem som designat sidan, jag drog upp den eftersom artisten (M.I.A.) enligt Wikipedia kommer från Sri Lanka. Hon har alltså en annan kulturell bakgrund än jag, och torde vara nöjd med sin hemsida*. Hon har alltså en hemsida som mycket starkt avviker från vad jag tycker är snyggt, och jag kan inte hitta någon annan anledning än våra skilda kulturer.



* Jag förutsätter att hon är nöjd med den, för jag utgår från att hon hade sett till att få en ändrad om hon var missnöjd med den.
uffe_nordholm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-31, 22:53 #15
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jag noterade precis att jag fått huvudvärk, jag kan inte minnas att jag kände av den innan jag besökte sidan
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017