FAQ |
Kalender |
2009-07-10, 16:35 | #11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Äh, om det är någon tidning eller utgivare som inte tycker om det så får de väl höra av sig. Man ska inte rätta sig efter vad mellanmjölksSverige tycker hela tiden.
Konceptet kändes riktigt bra, jag tycker om den kompakta designen betydligt mer än andra siter som gärna vill dela in alla nyheter i flikar, undersidor eller vad det nu kan vara. Dock skulle det vara bra om nyheterna spaltades upp lite, kanske grupper om fem nyhetsrubriker i varje? |
|||
Svara med citat |
2009-07-10, 21:25 | #12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skitsamma, är det ett projekt som DU tycker är bra och framför allt roligt att hålla på med, så fort sätt köra. Jag har en liknande sida och vet mycket väl att de inte ger speciellt mycket besökar/trafikmässigt då folk som sagt gärna går direkt till källan(Av någon konstig anledning enligt mig, haha)
Fort sätt kör även om idén inte kommer ge något så är det fortfarande roligt att pilla med. |
||
Svara med citat |
2009-07-10, 22:25 | #13 | ||||||
|
|||||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag tror själv inte på sådana här sidor och jag använder det inte över huvud taget, dock så var min ursprungliga tanke att börja indexera nyheter, sedan när man har massor av data så kan man börja hitta på lite saker... Marginaler, färgsättning... Som sagt, la ungefär 4h på hela sidan och ca. 1h av det på att få till cron. Idéen bara poppade upp i huvudet. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
-- Tack hittills, jag skriver i tråden när jag har fixat något mer! |
||||||
Svara med citat |
2009-07-10, 22:33 | #14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur har du det med teckenkodningen, kör du utf 8 rakt igenom?
Vučinić blir Vu?ini? såg jag. Edit: och nu när jag klistrat in och sparat ser jag också varför, flödet är inte korrekt kodat. |
||
Svara med citat |
2009-07-10, 23:12 | #15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-08-08, 10:42 | #16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Karl: Finns det några planer på en RSS-feed från nyhtr.se?
|
|||
Svara med citat |
2009-08-24, 16:26 | #17 | ||
|
|||
Medlem
|
Bra jobbat!
Lite kodkritik (uppifrån och ner): Borde du inte ha med texten "Uppdaterat" i 41 sekunder sedan i markupen också? Känns lite svårt att veta vad som menas med endast "41 sekunder sedan". Tycker du bör ha rubrikerna som exempelvis "Nyheter", "Affärer/pengar" osv.. som <h2> (alltså rubriker :P). |
||
Svara med citat |
2009-08-24, 17:07 | #18 | ||
|
|||
Medlem
|
Kul idé!
Det jag såg som negativt var att det var på tok för många nyheter i varje kolumn. Begränsa lite kanske? Rubrikerna längst ner skulle kunna delas upp som ett taggmoln, dvs den taggen som är populärast får en högre font-size osv. Rent utseendemässigt är det ingen fröjd att vara inne på sidan (nu vet jag inte hur pass mycket tid du har ägnat på designen, men den skulle kunna bearbetas lite mer). Det känns som att sidan skulle må bra av att få lite mer luft och bli lite ljusare i allmänhet. |
||
Svara med citat |
2009-09-01, 16:05 | #19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Idé och funktionsmässigt tycker jag sidan är suverän. Jag använder den gärna själv - 5 kokosnötter Designmässigt är den lite trist. Jag tycker du borde arbeta mer på layouten eller sätta någon annan på det. - 2,5 kokosnötter
Svara |
|
|