FAQ |
Kalender |
2009-08-17, 04:11 | #51 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Du borde skickat över ett nytt kontrakt och tydligt specificerat vad du vill att de ska åstadkomma. T.ex: - Placering 1-3 på sökfrasen "xxxx xx xxxx" - Placering 1-10 på sökordet "xxxxxx" - Varaktig placering för att försäkra dig om att de optimerar långsiktigt. - Vad som gäller om de inte uppfyller dina krav, samt vad du är beredd att betala för ev. delmål. - (Ungefär) När resultatet av optimeringen ska kunna mätas/märkas av. Om detta är det enda väsentliga i kontraktet tycker jag du hade tur att de rev det, även om jag kan hålla med om att det var ett riktigt skitkontrakt de gav dig. |
|||
Svara med citat |
2009-08-17, 15:41 | #52 | |||
|
||||
Medlem
|
Alltid lätt att vara eftertänksam eller hur?
Min poäng är att jag inte fick någon konkret info om hur de skulle fixa 2-3 gånger högre trafik förens jag skrivit på kontraktet. Nu är detta dock rivet och allt är frid och fröjd. |
|||
Svara med citat |
2009-08-17, 17:36 | #53 | |||
|
||||
Nykomling
|
Verkar som att det företaget diskuterats tidigare ang. "dåliga metoder"...
Bra att du fick det uppklarat! |
|||
Svara med citat |
2009-08-17, 18:12 | #54 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2009-08-19, 04:11 | #55 | |||
|
||||
Medlem
|
Jo då det förstod jag själv (så klart).
Nå ja tycker vi kan döda denna tråden nu |
|||
Svara med citat |
2009-08-19, 05:24 | #56 | |||
|
||||
|
Slutet gott, allting gott.
Jag vill däretmot se tråden leva vidare ett tag till även om du (Lando) inte behöver stå till svars något mer. Har vi tur så dyker det upp ytterligare synpunkter på hur man bör agera mot SEO-företag som erbjuder sina tjänster. Vare sig det är skrattretande kontrakt eller att de inte fullföljt sitt åtagande. Eller va fan, då får det väl startas en ny tråd om det |
|||
Svara med citat |
2009-08-31, 21:20 | #57 | ||
|
|||
|
Förstår inte varför man betala för SEO överhuvudtaget.. Ändra meta tagar, och akar texter inget jag betalar något för. Möjligen hyra in sig på inlänkar.
|
||
Svara med citat |
2009-08-31, 22:03 | #58 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
klein: Som med precis allt annat, man har helt enkelt annat att tänka på. Alla har inte tid att lära sig allting, om man driver en webbshop på heltid så tror jag nog att man gärna anlitar någon för SEO-optimering. Precis som att du gärna anlitar en mekaniker när din bil går sönder istället för att gå till GDS-hallen på OKQ8.
|
|||
Svara med citat |
2009-09-01, 23:28 | #59 | |||
|
||||
|
Citat:
Alla har inte tid att lära sig allt. |
|||
Svara med citat |