FAQ |
Kalender |
2009-08-18, 18:49 | #11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Denna avände jag: http://www.keyworddensity.com/ |
|||
Svara med citat |
2009-08-18, 20:30 | #12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Misstänkte att du inte ränknade för hand, även om copy/paste till MS Word kan vara ett trevligt tidsfördriv |
|||
Svara med citat |
2009-08-18, 23:35 | #13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Själv tror jag inte på "keyword density". Det är att fokusera på "detaljer" och garanterat det som INTE ger bäst resultat på nedlagd tid.
Om vi kikar i tabellen så ser vi att 4:e placeringen har KD 1.2%, dock en etablerad domän med trust. Det som felar är antagligen att ankartexter inte har sökfrasen i sig som man vill ranka för, likadant med title + h1. Steg 1: Ändra titel så "mobilt bredband" kommer först Steg 2: Skaffa fler inlänkar med ankartexten: mobilt bredband (ej reciprocal linking) /Patrik Berggren |
||
Svara med citat |
2009-08-18, 23:47 | #14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En annan sak att ha i beaktning är hur konversationen är i nischen. Är det en aktiv konversation eller mindre aktiv?
Om man söker i t ex Google.se och väljer "Bloggar" så ser man direkt hur många blogginlägg som google hittat på med frasen i sig. Senaste månaden hittade google 1 399 st inlägg med frasen "mobilt bredband". Dvs, en relativt hög pågående konversation. Vad innebär det? Man behöver kontinuerligt skaffa sig inlänkar så länge det är en aktiv pågående diskussion i nischen, om man inte har en av de siter som sitter med mycket "trust"/"authority" på sig och således får många naturliga inlänkar. /Patrik Berggren |
||
Svara med citat |
2009-08-19, 05:55 | #15 | |||
|
||||
|
OffTopic så det stänker om det
MrWize: Jag kan inte sluta störa mig på din signatur. "En Vägs Länkar" du har gjort en dubbel särskrivning av ett sammansatt ord som i detta fall är "Envägslänkar". Dessutom har du valt versal begynnelsebokstav på varje ord. Det kanske är SEO, men det berättigar inte denna misshandel av det svenska språket. EDIT: Byt ut misshandel mot folkmord |
|||
Svara med citat |
2009-08-30, 22:33 | #16 | ||
|
|||
Medlem
|
Yes #1 på Bredband, det har tagit många års kämpande för att nå den postionen
|
||
Svara med citat |
2009-09-03, 12:36 | #17 | |||
|
||||
|
Nu tillbaka på första sidan, plats 9 om jag inte ser fel i webmaster tool
|
|||
Svara med citat |
2009-09-03, 13:58 | #18 | |||
|
||||
Medlem
|
Patrik har rätt, så länge du inte har proppat siten alldeles full med sökordet (stuffing) så är keyword density inget att bry sig om. Det viktiga är att det faktiskt finns där sen är antalet gånger inte viktigt.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|