FAQ |
Kalender |
2009-09-11, 12:42 | #11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-09-11, 15:39 | #12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2009-09-11, 17:46 | #13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kan inte annat än hålla med.
Hade ett konto med ett gammal domännamn som jag sålde. Detta gjorde det omöjligt för köparen att använda Loopia-DNS, då domänen redan FANNS! Jag var i kontakt med Loopia och dom löste det, men snacka om struligt det var. Kundnummret är lite skumt uppstrukturerat, men hade varit BRA jävla mycket bättre att logga in med det, än domänen. |
|||
Svara med citat |
2009-09-11, 17:48 | #14 | |||
|
||||
Medlem
|
Borde inte vara så svårt för loopia att ändra så att man använder kundnummret eller mailen eller ännu bättre: användarnamnet för att logga in.. Det här med domänet är inte bekvämt..
|
|||
Svara med citat |
2009-09-11, 18:14 | #15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Med legitimation så skall Loopia kunna hjälpa dig utan problem. Finns det andra anledningar varför de är så snäva i sitt bemötande?
|
||
Svara med citat |
2009-09-15, 02:43 | #16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
fabian > Varför inte uppdatera din folkbokföring istället? Att vara folkbokförd på en adress där någon totalt okänd person bor kanske inte är så smart. Enklare att vara folkbokförd hos någon i familjen.
Senast redigerad av ztream den 2009-09-15 klockan 09:53 Anledning: Flamea inte genom att gå off-topic. |
||
Svara med citat |
2009-09-15, 09:50 | #17 | ||
|
|||
Medlem
|
Anmäl loopia till IIS för att dom inte hanterar dina domäner i enlighet med avtalet dom har med IIS. Loopia är skyldiga att i enlighet med offentlighetsprincipen som kan tillämpas på dom uppge den del av domäninformationen som inte är skyddad. Så som ägare. Om dom dessutom står som "registrar" på domänerna är dom skyldiga att serva dig med informationen du efterfrågar i enlighet med avtalet dom slutit med IIS i egenskapen av registrar.
|
||
Svara med citat |
2009-09-15, 09:52 | #18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Är dom verkligen skylldiga att upge detta för kund även om kund inte kan identifiera sig själv? T.ex. via mail?
EDIT: Och jag har svårt att tro att man kan begära ut en lista med "offentliga uppgifter" över alla domäner registrerade av ett person/org-nummer. (Eller ja, det går inte) Ytterst tveksamt. 1) Det löste sig, enligt Loopia själva - på förra sidan 2) Dom har erbjudit sig att med alla metoder dom kan - att lösa det (snailmail etc) Senast redigerad av Jine den 2009-09-15 klockan 09:54 |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|