FAQ |
Kalender |
2009-10-03, 16:23 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjenare!
Om jag köper en domän på Loopia, då får jag flera val vad jag ska göra med min domän. Men vad är skillnaden på dessa: "Vidarebefodra" "Skicka vidare till extern URL" Mitt syfte är att registrera en domän som i självaste domännamnet är älskat av sökmotorer. Som exempel "billiga mobiltelefoner" som söksträng och "billiga-mobiltelefoner.se" som domän. (OBS, det är ej min domän, bara tog den som exempel) Vad är mest optimalt för att hamna högt upp i en sökmotor tack vare sitt domännamn? Min domän www.professionelldesign.com hamnar högst upp när man söker på "professionell design" i Google. Den är med Active24 köpt som domän och pekad till mitt webhotell på One.com, det fungerar ju bra. Men med Loopia har min nya domän inte registrerats hos Google, trots att det gått en vecka. Vad gör jag fel? Tacksam för svar! |
||
Svara med citat |
2009-10-03, 18:38 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Angaende domaninstallningen - "Vidarebefordra" kapslar in redirecten i en iframe, darav installningar for title, meta, etc. "Skickare vidare" gor inte det utan skickar en vanlig redirect.
Angaende din nya doman - ge den flera inlankar sa hittas den snabbare. Om den nu har nagra inlankar alls. |
||
Svara med citat |
2009-10-03, 18:40 | #3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
du ska inte använda varken vidarebefodra eller extern url.
du borde ha det kopplat till ett konto/server så domän=ip som siten ligger på. så du behöver göra dns inlägg i någon dns server. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|