FAQ |
Kalender |
2007-11-27, 00:48 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har lite problem att få till en dynamisk drop down meny av typen "Väljer en kategori i ena menyn, då ändras värdena i den andra menyn"
Har provat en del script och har provat skriva själv... men det blir inget bra, plus att dem validerar inte för fem öre. Yrkes kategorierna är statiska värden. Själva yrkena kommer skickas in från databas med php. Så värdet man skickar med när man väljer yrkeskategori, bestämmer vilka yrken som visas i den andra menyn.. så är det tänkt i alla fall. Illustrerar med en echo var jag kommer loopa ut yrkena. Så här ser mitt formulär ut. Kod:
<form action="index.php?skicka" method="post"> <select class="select" name="kategori"> <option value="">Välj yrkesområde</option> <option value="Administration">Administration</option> <option value="Bygg">Bygg & Anläggning</option> <option value="Data">Data/IT</option> <option value="Drift">Drift & Underhåll</option> <option value="Ekonomi">Ekonomi & Finans</option> <option value="Forskning">Forskning/vetenskap</option> <option value="Forsaljning">Försäljning</option> <option value="Friskvard">Friskvård/Kroppsvård</option> <option value="Hantverkare">Hantverkare</option> <option value="Hotell">Hotell/Restaurang</option> <option value="Industri">Industri/Tillverkning</option> <option value="Juridik">Juridik</option> <option value="Media">Media/Kultur</option> <option value="Miljovard">Miljövård</option> <option value="Naturbruk">Naturbruk</option> <option value="Omsorg">Sjukvård/Omsorg</option> <option value="Pedagogiskt">Pedagogiskt arbete</option> <option value="Sakerhetsarbete">Säkerhetsarbete</option> <option value="Socialt">Socialt arbete</option> <option value="Teknik">Teknik</option> <option value="Transport">Transport</option> </select> <select class="select" name="yrken"> <option value="">Välj yrke</option> <option value="<?php echo $yrke;?>"><?php echo $yrke;?></option> </select> </form> |
||
Svara med citat |
2007-11-27, 10:11 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
javascript med en enkel matris? Iof vet jag inte om det går att göra matriser i javascript men det borde ju gå...
|
||
Svara med citat |
2007-11-27, 10:26 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Matriser funkar fint i Javascript. Använd Ajax.
2007-11-29, 16:55 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det löste sig med javascript. Hade gärna postat lösningen, men utav respekt för skaparen så kan jag inte.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|