FAQ |
Kalender |
2009-10-21, 14:41 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Letar efter bra webbhotell, och har hittills letat enbart efter servrar placerade i sverige. Har nu upptäckt att det finns många aktörer på den norska marknaden och funderar på hur det ter sig t.ex. SEO-mässigt. Accesstid/ping måste väl vara i klass med svenska servrar tycker jag. Någon som har erfarenhet av norska webbhotell/servrar? Har även en annan tråd där jag letar svenska webbhotell med resellerkonton. Den finns här: http://www.wn.se/t1038546.html |
||
Svara med citat |
2009-10-21, 14:46 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jag tror inte SEO bryr sig så mycket om VAR siten ligger egentligen.
om det väger in så tror jag det väger in väldigt lite då det inte ska spela roll. men många webbhotell i sverige ligger inte fysiskt i sverige. många ligger i danmark eller i andra delar av europa. och om deras nätverk inte är kasst så borde ping ligga runt 15-50ms inom europa och det gör ingen som helst skada eller irritation. med 150-200ms som det är till USA dock så kan det skapa irritation när man för över många filer via site/ftp/surfa på site osv. så var servern ligger ska inte spela allt för stor roll inom europa. och speciellt inte inom norden. |
||
Svara med citat |
2009-10-21, 14:47 | #3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
missa att säga.
sådant jag har som rullar i Nederländerna tex har en ping på 25-35ms ifrån sverige. Och det är detsamma jag har för de flesta saker inom sverige. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|