FAQ |
Kalender |
2009-11-02, 14:32 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Jag har nyss fixat en design till en av mina hemsidor och ska koda över den till html/ css och har fastnat lite på den "största" delen. min design är uppdelad i 3 (tre) kolumner, bifogar ett exempel på hur den är uppbyggd. Hur får jag dem på sin position bäst med css/ html? utan att använda tabell.. Har testat float: right och även left mm... men inget verkar funka, blir att en av dem går under dem andra Tacksam för svar! MvH! //Philip Andersson! |
||
Svara med citat |
2009-11-02, 14:42 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ser inte att du bifogat någon bild?
Här är iaf en "3 columns layout" Kod:
#wrapper { text-align: left; margin: 0px auto; padding: 0px; border:0; width: 700px; background:#cecece; } #header { margin: 0 0 15px 0; background: yellow; } #side-a { float: left; width: 150px; } #side-b { float: right; width: 150px; } #content { float: left; width: 56%; } #footer { clear: both; background: #A2A2A2; } Kod:
<div id="wrapper"> <div id="header"> HEADER </div> <div id="container"> <div id="side-a"> SIDE A </div> <div id="content"> CONTENT </div> <div id="side-b"> SIDE B </div> </div> <div id="footer"> FOOTER </div> </div> Victor |
||
Svara med citat |
2009-11-02, 15:09 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
tack så hemskt mycket detta funkade! har aldrig tänkt på det.
opps, glämde visst att bifoga bilden Ha det bra! //Philip Andersson! |
||
Svara med citat |
2009-11-02, 20:36 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|