FAQ |
Kalender |
2009-11-06, 20:43 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Vi är ett företag, som har haft Bredbandsbolaget ett tag, och använt deras 24mbit/s där jag hamnat på 17-18 mbit/s / 2,5 mbit/s i uppladdning. Jag snackade med Netonnet och de sa att jag kunde ha deras tjänst som är 60 mbit/s. De sa att de kunde leverera inom 3 veckor, och skickade 3 års avtal som jag skrev på. Deras tjänst kallas för Bredband 20-60, vilket innebär att de garanterar minst 20. Jag mailade och frågade efter 1 månad, var e bredbandet, och de sa lugna dig, de tar ju 2-3 månader. När de hade gått 4 månader gav jag upp, så jag förlängde bredbandet med bredbandsbolaget och beställde även DigitalTV samt telefoni via dom. Nån vecka efteråt får jag mail från Netonnet att de endast kommer leverera runt 24 mbit/s till mig i nedhastighet samt 3 mbit/s i upphastighet, och att de skulle kopplas in 3 oktober, dvs över 5 månader sen jag beställt. Jag blir förbannad på dom och säger, ja har väntat si o så länge, och vill inte ha skitet längre, dels pga att ja väntat så jävla länge, och dels för att de ej håller de dom lovat. De hänvisar till mitt avtal och att ja blir tvungen att ha den. Jag blir förbannad och säger oki! men enligt era vilkor så skall min hastighet ligga på minst 20 mbit/s. Är den mindre än det förfaller avtalet. Jag fick modemet, kopplade in det, testade hastigheten och det blev max 19 mbit/s samt 1,10 mbit/s i uppladdningshastighet. Jag känner mig så jävla blåst, jag har försökt koppla tillbaka bredbandsbolaget så att ja kan få min digitalbox men det funkar inte. Har ringt bredbandsbolaget och de säger att Netatonce har ändrat så jag har dom som operatör nu, och att dom inte kan göra nått... Som sagt, ja sitter mitt i skitet, känner mig oehört blåst av netatonce och vill inte ha deras tjänst längre då jag anser att ja har rätt till det. Behöver all hjälp ifrån er att bli av med netatonce och få tillbaka bredbandsbolaget som operatör. Efter min bredbandstest mailade jag tillbaka mina resultat till Netatonce att ja ligger under 20 mbit/s men de svarar inte på mina mail. Väldigt tacksam för svar. Mvh Hasse |
||
Svara med citat |
2009-11-06, 22:23 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad står det för leveranstid i avtalet du skrev på?!
|
||
Svara med citat |
2009-11-07, 12:59 | #3 | ||
|
|||
Banned
|
Netonnet levererar väl inte internet?
Såg nu att du menade NetAtOnce.. Säger bara, Good Luck! Dom har varit uppe i rättegång för liknande saker, och det är lättare att vänta ut avtalet än att gå så långt. (Förmodligen billigare också). Tingsrätten i Växjö är lite trötta på dom. |
||
Svara med citat |
2009-11-07, 13:08 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sen står det: Hastighetsklass: Upp till 60/20 mbps och jag ligger på 19/1 Sen står det på deras hemsida att hastigheten är 20 - 60 mbps, dvs högst 60 mbps och lägst 20. Sen finns det en annan sak som jag tvekar på mycket. Själva företaget ägs av min sambo, jag är kontaktperson i själva avtalet, men underskriftet på avtalet och namnförtydligande är skriven av mig, dvs inte företagsägaren. Jag märkte inte det innan, men måste det inte vara ägaren till företaget som signerar för att de ska vara giltigt? |
||
Svara med citat |
2009-11-07, 13:54 | #5 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-11-07, 14:10 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
företaget e på hennes namn, ja sköter de mesta, men ja skrev mitt egna namn på avtalet, hon skrev inget under... men hennes namn fanns bara med som företagsägare |
||
Svara med citat |
2009-11-07, 15:55 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Förmodligen är avtalet giltigt ändå eftersom du kan förväntas ha rätt att teckna avtal i och med att du gjort det. Dessutom har du ju bytt leverantör och använt tjänsten.
Det låter ju som att båda leverar en likvärdig tjänst, så det är väl kanske enklast att bita i det sura äpplet och byta leverantör när avtalet löper ut.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2009-11-08, 21:22 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Antingen har du tillåtelse att teckna avtal annars kan det nog klassas som bedrägeri om du beställer abonnemang i någon annans namn |
|||
Svara med citat |
2009-11-08, 22:47 | #9 | ||
|
|||
|
Enligt Net@Once avtal ( http://www.netatonce.se/dokument/nao-avtal-lan-adsl.pdf ) så står det följande (det kursiva & understrukna). Betalar du för 20-60 och inte kan utnyttja någonting över 20Mbit, var NOGA med dina mätningar, bredbandskollen & tptest har en felmarginal (dom visar mindre än vad du egentligen har), då har du rätt att upphäva avtalet.
Eller om det är riktig kris så kan du häva avtalet, be NAO att koppla ur stationen och be BBB att koppla in dig igen och betala 2 st räkningar istället. Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|