FAQ |
Kalender |
2009-09-29, 20:43 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej.
Jag har haft idén kring den här hemsidan ett bra tag men aldrig riktigt haft tid att genomföra den. Men nu har jag tiden på min sida och jag skulle vilja ha er hjälp med att utvärdera/ge feedback på det jag har åstadkommit såhär långt. Frågor jag skulle vilja ha svar på: - Hur tänker ni när ni ser designen? - Vad behöver förbättras med designen? - Är det för mycket reklam på sidan? - Är den tillräckligt användarvänlig? Om TheBlogGuru.se Tanken med sidan är att den ska innehålla guider och tips för bloggare. Den kommer rikta sig mot flera sorters bloggare, både nybörjare och de som har hållit på ett tag men känner att det fortfarande finns utrymme för förbättring. Ser fram emot er feedback, och hoppas att ni håller det till konstruktiv sådan. MVH, Sara |
||
Svara med citat |
2009-09-29, 20:57 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Just nu är sidan väldigt död iaf
Tips och guider skriver du.. menar du att du ska lära folk hur dom ska skriva en dagbok? |
||
Svara med citat |
2009-09-29, 21:48 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
Svara med citat |
2009-09-29, 22:20 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mitt första intryck är att den är som aftonbladet - en himla massa överallt så att man tappar fokus på innehållet.
|
||
Svara med citat |
2009-10-01, 10:08 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
När jag ser designen tänker jag att det är en talangfull amatör som har gjort den. Dvs. den är snygg, men det saknas något och detaljerna är inte finslipade. Jag kan inte beskriva tydligare, tyvärr.
Vad som behöver förbättras är att du borde fokusera på ditt innehåll. Det kommer i skymundan, så när jag bara tittar på sidan några sekunder förstår jag inte vad sidan innehåller och varför jag ska fortsätta läsa. Lägg Twitter-flödet i bakgrunden och framhäv artiklarna. Skriv också en tagline som förklarar webbplatsens syfte med några ord (läs mer här: http://www.useit.com/alertbox/20010722.html). Jag ser knappt någon reklam, så för mycket är det nog inte. Men du kanske inte ska låta en stor Flash-banner stjäla uppmärksamheten från webbplatsens namn -- vad vill du att besökarna ska se först och tro är viktigast? Du kan titta på och sno idéer av en av dina konkurrenter, som driver den här webbplatsen: http://borjablogga.se |
|||
Svara med citat |
2009-10-01, 15:53 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tack för att du tog dig tid att kolla på hemsidan, det var hjälpsamt! |
||
Svara med citat |
2009-11-24, 21:24 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Du verkar använda dig av WP theman "Allure Dark 10" http://scriptporwin.blogspot.com/200...ess-theme.html , eller har jag fel Satsa istället på en design som är personlig och framtagen endast för dig. Dyrt säger du, säkert... men då får du en sajt som sticker ut från mängden och kan generera dig nya och återkommande besökare och där med mer reklamintäkter. P.S. Det verkar att Surftown strular rätt så ofta för er då jag kan inte komma åt din sajt just nu, kunde dock för en kvart sedan |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|