FAQ |
Kalender |
2009-11-30, 00:42 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Har sett att jag har helt olika positioner på google.se jämfört med google.com för mina kw:s. Det logiska vore att jag har bättre positioner på google.com då inte alla svenska annonsörer har angett engelska som språk i sina kampanjer, men i det här fallet har jag sämre positioner på google.com jämfört med google.se. Någon som har liknande erfarenheter och vet vad det beror på, samt vad man kan göra åt saken? Kan tänka mig att buda upp positionerna på google.com, men vill å andra sidan inte höja buden på google.se. Att sätta upp en två olika kampanjer, en mot google.com och en mot google.se känns inte som helt rätt väg att gå... //Martin |
||
Svara med citat |
2009-11-30, 20:26 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har varit med om att jag har fått olika antal träffar på samma sökfras när jag har sökt från Explorer och FireFox från samma dator!
Det är olika saker på olika domäner. Du får tänka på att dina skandinaviska kollegor kanske finns med på com-adressen... för om svenskar surfar .com kanske finnar, norrmän och danskar gör det också. Bara som ett exempel. |
||
Svara med citat |
2009-12-01, 16:46 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jo, men jag geostryr ju mot Sverige, så mina skandinaviska grannar, och andra, borde ju inte styra mot den Svenska markanden (så till vida de inte vill rikta sig hit, men då borde de ju även få synlighet på google.se)
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|