FAQ |
Kalender |
2009-12-12, 16:00 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sitter och gör en varumärkesansökan på prv, men förstår inte riktigt hur det fungerar. Jag vill ansöka om ett namn, "varumärket" men det går inte bara skriva in ett namn, utan man måste ladda upp en bildfil i gif eller annat format, vilket jag inte förstår varför det ska behövas, är det någon som vet eller har erfarenhet av detta, då jag har domänerna men vill även så att säga skydda själva domännamnet på samma sätt som facebook tex har gjort.
|
|||
Svara med citat |
2009-12-12, 16:32 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har nyligen registrerat ett "namn" som varumärke och jag behövde inte ladda upp en bild.
Det finns två olika typer av varumärken. Dels "Namn"/"Text"-varumärken och dels "Grafiska" varumärken, typ "löfbergs lila" där just färgen lila är varumärket. Du skall välja "Skydda Ordmärke" Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-12-12, 16:41 | #3 | |||
|
||||
|
Supertack qson, jag försöker igen!
|
|||
Svara med citat |
2009-12-12, 17:26 | #4 | |||
|
||||
|
Nu gick det bättre, en annan sak jag funderar på är om det spelar någon roll om man ansöker om VARUMÄRKET eller varumärket, eller spelar versaler ingen roll?
|
|||
Svara med citat |
2009-12-12, 17:53 | #5 | ||
|
|||
|
I databasen så är det alltid versaler. Jag tror det är nåt
sånt att om man skriver med versaler så gäller det alla kombinationer, men gemener gäller endast då. Fast kan ha helt fel, själv fick vi vår ansökan avslagen och 3000 spänn som man aldrig såg igen. |
||
Svara med citat |
2009-12-12, 18:13 | #6 | |||
|
||||
|
KristianE, vad var anledning till avslag? Räcker det inte med att ansöka om ett unikt namn?
|
|||
Svara med citat |
2009-12-12, 18:15 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Själv ansökte jag om "Varumärket", vilket blev beviljat men på mitt registreringsbevis står "VARUMÄRKET" så jag tror de omvandlar allt till versaler.
|
||
Svara med citat |
2009-12-12, 18:47 | #8 | ||
|
|||
|
danielos:
För vår del betydde namnet något och då blev det avslag. Ett "beskrivande" ord om jag inte minns helt fel. |
||
Svara med citat |
2009-12-12, 18:55 | #9 | |||
|
||||
|
Märkligt, det finns ju mängder med registeringar som betyder något, "Tax Free" och "TAX FREE SHOPPING" tex finns regat, kan det vara så att man är hårdare i Sverige än i andra länder?
En annan skum grej är att Volvo har inte bara regat Volvo utan en mängd andra namn "Volvo V70" "Volvo Ocean Race" osv, betyder det att det inte räcker med att rega Volvo utan kan vem som helst rega "Volvo Heter Jag" ? Senast redigerad av Danielos den 2009-12-12 klockan 18:59 |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|