FAQ |
Kalender |
2009-11-29, 03:27 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vet att flashintro är helt utdaterad... men om en person man gör en hemsida åt nu vill ha det: är det överhuvudtaget möjligt för sökmotorerna att komma in i själva sidan och crawla och finns det något man kan göra för att hjälpa dem?
Har en sida med ett flashintro. Allt det är ett flashobjekt som är embeddat och när animationen är slut, laddas nästa sida innifrån flashfilen. Kommer sökmotorer som crawlar att vänta tills animationen har spelat och låta sig redirectas in till sidan? Eller kommer ingen sida på sidan att bli indexad? |
||
Svara med citat |
2009-11-29, 05:47 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns inte möjlighet att lägga en liten diskret textlänk underr flashintrot. Då upptäcker sökmotorerna den och hittar resten av sajten. Alternativt så kan du fixa en inlänk från en annan sajt till den sida man kommer till efter introt, så kan sajten indexeras den vägen.
|
|||
Svara med citat |
2009-11-29, 09:27 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Google kommer garanterat hitta till din sida. Det verkar inte gå att gömma något från dom!!
Men sen är det så, det finns fler sökmotorer än Google, om än inte i någon större omfattning. Har du lust att få din sida indexerad även av dessa!? Det är inte alltid man har det... beroende på sajt och vad det gäller med mera. Men om du gör som postaren ovan föreslår, länkar från en annan sida (vilket skulle fungera) då betyder det att alla (många) från Google inte skulle se animationen... och det kanske är lika bra det!! Vem bryr sig om sånt, mer än en gång!? Bättre då att göra en vanlig hemsida och sen, som besökaren kan välja, att klicka på en animation, om man väljer att titta på den. |
||
Svara med citat |
2009-11-29, 11:51 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
google hittar allt & alla. Jag läste någonstans där Google sa om du vill ha privacy, då måste du flytta ut till öknen! men inte ens där kan vi garantera att du har privacy
|
||
Svara med citat |
2009-11-29, 13:59 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej nice hehe. Då är det lugnt, jag tror inte en länk på förstsidan är bra men jag kan ju alltid länka från någon annan sida som sagt. tackar.
|
||
Svara med citat |
2009-12-14, 10:15 | #6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur lägger du in flashelementet på sidan?
om du använder swfobject så har du ett standard-innehåll som ersätts av din flashfil. Som standardinnehåll kan du skriva ut länk till fortsättningssidan. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|