Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Samport eller annan betalningsmöjlighet

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-10, 09:08 #11
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdix Visa inlägg
Jag får tacka för alla svaren!

EDIT:
Paypal avgiften är 3,4% + 3,25 SEK för varje betalning.
Payson har billigare med 3 kr + 3%, dock måste kunden registrera ett payson konto vilket gör paypal ett billigare alternativ. Kunderna ska ha det så smidigt som möjligt. Fördelen med payson är väl internetbanksbetalningar.
Moneybookers verkar lite mer rörigt, är det ca 19 kr för varje betalning en kund gör?
Du har tittat på fel prislista för Moneybookers... här är länk till deras "merchant" priser ..
http://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=m_fees
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-10, 13:57 #12
dstrombe dstrombe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 45
dstrombe dstrombe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 45
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdix Visa inlägg
EDIT:
Paypal avgiften är 3,4% + 3,25 SEK för varje betalning.
Payson har billigare med 3 kr + 3%, dock måste kunden registrera ett payson konto vilket gör paypal ett billigare alternativ. Kunderna ska ha det så smidigt som möjligt. Fördelen med payson är väl internetbanksbetalningar.
Moneybookers verkar lite mer rörigt, är det ca 19 kr för varje betalning en kund gör?
Hej,

Nej våra officiella priser finns här: http://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=m_fees
Dessa kommer inom kort även finnas i SEK när översättningen av hemsidan är klar. (preliminärt i januari)

Sen så är vi på Moneybookers nog lite mer flexibla än många andra betalningsleverantörer när det gäller just prissättning. Men för att kunna ge ett bra pris så behöver jag få lite information från dig.

Kan även informera om att Moneybookers inte skapar några konton i "bakgrunden" om ni använder vår vanliga betalningsgateway. Endast när ni accepterar betalningar via vår ePlånbok.
dstrombe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-11, 12:10 #13
Kurdix Kurdix är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 108
Kurdix Kurdix är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 108
Då verkar moneybookers vara billigare.

Här är en betallänk från payson:
https://www.payson.se//SendMoney/?De...nt=0&Sp=1&So=1

Testa länken utan att vara inloggad på ditt payson konto, kommer fram en sida där betalaren måste registrera ett konto.
Kurdix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-11, 20:32 #14
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdix Visa inlägg
Då verkar moneybookers vara billigare.

Här är en betallänk från payson:
https://www.payson.se//SendMoney/?De...nt=0&Sp=1&So=1

Testa länken utan att vara inloggad på ditt payson konto, kommer fram en sida där betalaren måste registrera ett konto.
Nu blandar du ihop lite olika sätt att begära betalt...

Din länk har du skapat med funktionen "skapa betallänk" som man själv måste skicka till mottagaren .. Om man däremot använder paysons sk agentintergration i sin webshop så ser det helt annorlunda ut och köparen behöver inte skapa ett konto..
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-12, 00:57 #15
Kurdix Kurdix är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 108
Kurdix Kurdix är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 108
Citat:
Ursprungligen postat av NuCo Visa inlägg
Nu blandar du ihop lite olika sätt att begära betalt...

Din länk har du skapat med funktionen "skapa betallänk" som man själv måste skicka till mottagaren .. Om man däremot använder paysons sk agentintergration i sin webshop så ser det helt annorlunda ut och köparen behöver inte skapa ett konto..
Tror du har missat att jag ska ha min webshop som privatperson, då är betallänken det enda alternativet.

Vill att mina köpare ska kunna betala så enkelt som möjligt.
Det jag hatar mest med webshoppar är att man på Vissa MÅSTE registrera ett konto vilket är väldigt irriterande om du endast tänker handla där en gång. Hur skulle det vara om man var tvungen och bli medlem på varje butik man gick och handlade i?
Syftar just nu på payson, att köparna då måste registrera ett konto för ett köp. (privatperson).


moneybookers, hur var det där? Kan man på enkelt sätt betala utan att behöva registrera? Kan man endast använda VISA och Mastercard?
Hur mycket kostar det när man ska överföra pengar från sitt moneybookers konto till sitt bankkonto?
Kurdix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-12, 15:10 #16
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdix Visa inlägg
Tror du har missat att jag ska ha min webshop som privatperson, då är betallänken det enda alternativet.

Vill att mina köpare ska kunna betala så enkelt som möjligt.
Det jag hatar mest med webshoppar är att man på Vissa MÅSTE registrera ett konto vilket är väldigt irriterande om du endast tänker handla där en gång. Hur skulle det vara om man var tvungen och bli medlem på varje butik man gick och handlade i?
Syftar just nu på payson, att köparna då måste registrera ett konto för ett köp. (privatperson).
Då har du inte så många val om du ska köra som privatperson tyvärr.. Paypal eller moneybookers ..

Om du baserar din webshop på tex OsCommerce så finns te möjlighet att modda om butiken så kunden INTE behöver skapa konto ..

Annars kolla på MIDICART ... frames baserat webshop (ej gratis) men där behöver iaf inte kunderna skapa konto ..

Finns inget som hindrar dig från att bygga en egen webshop med just dem funktioner som du vill...
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-12, 16:51 #17
Kurdix Kurdix är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 108
Kurdix Kurdix är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 108
Jag har redan programmerad min egna webbshop, håller på att komma på betallösningar och det var då jag tänkte på detta med direkt betalning.
Då jag ska ha webbshopen som privatperson och inte har räknat med stora intäkter vill jag inte betala mycket för en betallösning. Betalning till plusgiro eller överföring till bankkonto är det jag just nu erbjuder. Får hålla mig till det ett tag till.
Kurdix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-14, 09:42 #18
dstrombe dstrombe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 45
dstrombe dstrombe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 45
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdix Visa inlägg
Tror du har missat att jag ska ha min webshop som privatperson, då är betallänken det enda alternativet.

Vill att mina köpare ska kunna betala så enkelt som möjligt.
Det jag hatar mest med webshoppar är att man på Vissa MÅSTE registrera ett konto vilket är väldigt irriterande om du endast tänker handla där en gång. Hur skulle det vara om man var tvungen och bli medlem på varje butik man gick och handlade i?
Syftar just nu på payson, att köparna då måste registrera ett konto för ett köp. (privatperson).


moneybookers, hur var det där? Kan man på enkelt sätt betala utan att behöva registrera? Kan man endast använda VISA och Mastercard?
Hur mycket kostar det när man ska överföra pengar från sitt moneybookers konto till sitt bankkonto?
Hej Kurdix,

Du kan bli en Moneybookers "merchant" (handlare) som privatperson. De flesta av våra eBay sellers är just privatpersoner.

Du kan acceptera alla de vanliga korten (Visa, MC, Amex osv) samt ca 80+ olika lokala betalningsalternativ världen över. Från internetbanker i Tyskland och lokala kort i Frankrike till lokala kort och banker i Kina.

Kunden behöver INTE registrera sig hos oss överhuvudtaget. Vår gateway är en iFrame hostning som du kan ändra utseendet på i en CSS fil så den liknar resten av hemsidan.

Vi har idag inga adminstrativa avgifter men tar en avgift varje gång vi hanterar pengar, dvs du får betalt från en handlare. Vi har även en avgift för att föra över pengar till ditt vanliga företagskonto men den kan vi diskutera.
dstrombe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-21, 20:24 #19
stenmann stenmann är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 7
stenmann stenmann är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 7
Hej,

Jeg vil blot tilføje lidt priser vedr. brug af samport og Euroline, når man har konto i SEB.

Samports priser er enkle. Det koster 2 sek pr. transaktioner - min. 200 transaktioner om måneden. Inget oprettelsesgebyr.

Euroline tager 1,5 SEK + 1,95% (hvis det er et kreditkort - 0,00% ved debet kort).
49 kr. om måneden. Priserne gælder hvis du har konto i SEB.

Samport gør meget ud af at fortælle at der kan være tekniske problemer - det gør ingen andre - eller også har de aldrig problemer....

Michael
-------------------------
www.DinHundshop.se - En magento webshop
stenmann är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-25, 22:56 #20
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Finns även http://www.aurigaepayment.se/ men jag är osäker på vad dom tar i provision.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017