FAQ |
Kalender |
2010-01-27, 23:35 | #11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du kan skicka mail till SE Direkt (som är registrar för domänen) och be dem forwarda det till ägaren.
|
||
Svara med citat |
2010-01-28, 03:26 | #12 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
Svara med citat |
2010-01-28, 05:13 | #13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har också märkt att tyskarna föredrar att tydligt separera ord med bindestreck, och använder dessa som huvuddomän. Jag har t.o.m vid flera tillfällen märkt att de inte ens brytt sig om att registrera den ihopskrivna varianten också.
|
|||
Svara med citat |
2010-01-28, 13:47 | #14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bra hemsida låter mer som en taggline än ett företagsnamn. Ursäkta att jag är kritisk till namnet, men det låter himla tråkigt. Ett företagsnamn ska du kanske dras med länge. Att bara regga .nu är ju ganska värdelöst. Försök hitta ett namn där både .com och .se är ledigt. Risken att någon annan redan använder namnet eller tänker göra det är annars stor.
Lycka till! |
||
Svara med citat |
2010-01-28, 14:50 | #15 | |||
|
||||
|
Citat:
Det går alldeles utmärkt att optimera i stort sett vilket domännamn som helst för frasen "bra hemsida", vilket jag misstänker syftet är eftersom vi är i denna forumdel. Fördelen med sökfras i domännamnet är att många naturliga inlänkar då innehåller just denna fras, även om länktexten är "http://www.sokord-sokord.se". Jag tycker du ska bygga en sajt för företaget, istället för att bygga ett företag kring ett domännamn. |
|||
Svara med citat |
2010-01-29, 03:53 | #16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag håller med. Jag kan ju tjata om Google som byggde världens mäktigaste webbplats med en domän som är en felstavning. Agoda.com är numer relativt stora på resor. Deras namn betyder egentligen INGENTING, utan är en lek med lite ord. osv...
2010-01-29, 14:17 | #17 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Du måste väl hålla med om att din domän Khaolak.nu drar mer när den heter så än om den hade hetat hakloak.nu, som ändå innehåller samma bokstäver. När jag söker på google prioriterar jag iallafall alltid de domäner som innehåller orden jag sökt efter. Gör inte ni det? Jag har redan ett företagsnamn, men eftersom jag gör en del annat i mitt företag vill jag bygga en sida som är enbart för webbdelen. |
|||
Svara med citat |
2010-01-30, 05:03 | #18 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |