FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har nyligen startat enskild firma och sitter nu med den skojiga bokföringen, testar visma enskid firma, nu till min fråga!
har gjort en betalning med mitt bankkort till google adwords och då har banken varit så vänliga att de dragit en liten avgift på 8kr för detta, frågan är hur bokför jag dessa 8kr i bokföringsprogrammet? är avgiften momsbefriade eller ingår moms... Tacksam för hjälp! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Bankavgifter är det ingen moms på. Jag brukar bokföra dom på konto 6570.
Exempel finns här: http://www.bokforingstips.se/artikel...kavgifter.aspx |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack, nu blir det lite klarare!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad har du för bank som drar en avgift för kortbetalningar? Aldrig hört talas om tidigare.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Swedbank drog 8kr när jag betalade till adwords och one.com med mitt Bussiness mastercard
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Med ett vanligt VISA kort kopplat till swedbank betalar jag ingen bankavgift när jag gör en utbetalning till Google adwords ...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kankse dumt, men det är inte Googles verifieringsdragning?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nej tror inte det är Google som drar den ,för det blev samma när jag betalade till one.com som ligger i danmark!
handlade från en svensk webbbutik idag och då drogs det ingen avgift, så det har nog med att det är en utlandsbetalning att göra! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|