Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Komma i kontakt med annonsörer - hur?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-16, 06:10 #1
omid omid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 179
omid omid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 179
Standard Komma i kontakt med annonsörer - hur?

Finns det någon bra sida för en publisher att komma i direktkontakt med svenska annonsörer?

Jag har själv drivit min sida i över 13 år och har numera inte tid att manuellt leta upp annonsörer och ge dem annonsförfrågningar så som jag gjort tidigare. Min senaste annonsör var tvungen att avbryta annonseringen efter 3 års tid. Jag vill helst slippa gå genom processen att manuellt kontakta en massa annonsörer med förfrågningar om de vill annonsera på min sida.
Jag använder givetvis Google Adsense och Tradedoubler för att sälja en del annonsutrymme, men jag vill gärna komma i kontakt med annonsörer som vill annonsera på min sida utan mellanhänder.

Min egen erfarenhet är att det blir billigare för annonsören på detta sätt, så det borde ju finnas en stor efterfrågan för denna typ av tjänst.

Så hur brukar ni publishers göra när ni vill komma i direktkontakt med en annonsör (jag tänker i första hand på svenska annonsörer)?

Min sida har en väldigt nischad målgrupp (webmasters) och tillräckligt många besökare (2-3.000 sidvisningar om dagen) för att det ska vara värt för en annonsör att annonsera direkt på min sida, men det är som sagt tidskrävande att hitta dessa tänkbara annonsörer.
omid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-16, 07:31 #2
vco-systemss avatar
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 774
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
vco-systemss avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 774
Skulle tippa att det oftast är annonsörerna som söker upp sidor de vill synas på.
vco-systems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-16, 17:07 #3
Santoss avatar
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 183
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem
Santoss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 183
Citat:
Ursprungligen postat av vco-systems Visa inlägg
Skulle tippa att det oftast är annonsörerna som söker upp sidor de vill synas på.
Då underlättar nog Annonsera här-banners + färdiga prisuppgifter + kontaktformulär iallafall.
Santos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-16, 18:16 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Annonsörer kommer söka upp dig själv om du har en tillräckligt intressant och välkänd sajt. Att själv kontakta potentiella annonsörer är oftast ingen bra väg att gå, det är inte många som uppskattar detta.

Att sätta ut fasta priser på sidan rekommenderar jag inte heller, annonser är värda olika mycket för olika företag.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-16, 20:55 #5
opik opik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 56
opik opik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 56
För att svara på fråga: Jag har en del erfarenheter av bannerförsäljning och jag känner inte till någon sådan tjänst du efter frågar.

Sen i övrigt, så visst söker annonsörer upp sidor de tycker verkar intressanta, men underskatta inte det omvända där sajtägare letar upp annonsörer. Det kanske tar en del tid att hitta någon som intresserad men har man en okänd sida men som har en intressant målgrupp så kan det vara värt tiden att leta själv, om man har tiden.

Man kan ha fasta prisuppgifter, min erfarenhet är att det kan funka. Viktigare är dock att ha koll på vilka cpm och cpc priser man vill ha. Och man bör anpassa dessa efter varje enskild annonsörs situation.
opik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017