Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kräktrött på dotnet hosting

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-11, 20:08 #1
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Standard Kräktrött på dotnet hosting

Kört en den med cms lösningar till dotnet. Och gemensamt brukar vara att det fungerar ej på vanliga webhotellkonton då man normalt kör mediumrustconfigs, som i de fall att cms : erna har stöd öht för medium trust kräver undantag som webhosten ej har.

Har funderat på skaffat en vps (kört egen server ett tag men funderar på byta till en vps lösning av bekämlighetsskäl), men jag har även en del fall där jag ska bygga lite enklare cms lösningar åt andra. Problemet är jag måste kunna veta var dom ska hosta det också och jag börjar undra ifall det krävs att man ska behöva driva egen webhosting samtidigt ifall man ska utveckla cms lösningar baserade på dotnet.

Har primärt haft ögonen på umbraco men börjat köra hårt på kooboo då jag tycker det är roligare att utveckla med (speciellt då man slipper webforms). Primärt var min önskan att kunna peka personerna till Binero men efter lite test med deras mediumtrust config (samt några live tester med umbraco) så har det visat sig deras config fungerar skakigt som böäst med umbraco (finns ett mediumtrust fulverre som dom håller på drar in i build. Men fulverren fungerar hjälpligt i binero, dock fungerar deras beta2 av den ny verren som ska stödja mediumtrust ej alls på binero.).
Har ej acc på binero atm men vid test med deras mediumtrust config mot en kooboo install så fungerar det ej alls (tror främst et kan bero på att dom saknar appdomains i deras config).

Inget ont om Binero alls, jag gillar dom. Min andra tanke var Surftown men ser man till vad man läst tidigare om dom så blir man tveksam. Och deras trust är kanske likvärdig eller sämre än Bineros.

För mig jag hörde något om att ipeers skulle kör full trust men vet inget konkret. Samt även där fråga om hur bra dom är. VPS, dedserver och colocation medför kostnader som är uteslutna för många om man har litet företag / hobbyverksamhet. Så vad jag letar efter är ett vettigt och seriös Webhost som man kan rekommendera med trustnivåer som gör att man kan nyttja tex cms som Kooboo (som kräver full reflection och appdomains enligt deras egen utsago för att det ska rulla i medium trust).

Några förslag?
Base är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-11, 22:16 #2
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Vi på Space2u kör fulltrust på våra IIS-servrar.

Antar att egenreklam inte är ok, men är det för att hjälpa andra så kanske det är ok

Senast redigerad av Johan_W den 2010-06-11 klockan 22:20
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-11, 22:31 #3
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Jag står bakom dig iaf Johan W
Taget från min egen startade tråd: http://www.wn.se/t1042040-15-5.html

Citat:
Egenreklamsregeln bygger på minst 2 saker ( när det gäller egenreklam på webbhotell ):
1. Alla webbhotell är i stort sett likvärdiga inte mycket skiljer dom åt.
2. Om ingen tredje part känner till att ett specifikt webbhotell är lämpligt för trådskaparen kommer trådskaparen aldrig att få reda på att webbhotellet som söktes verkligen fanns. Webbhotellet i fråga kan varken svara i tråden eller skicka pm.
Ska man följa egenreklamsregeln, bör ditt inlägg raderas, eftersom egenreklamsregeln är mycket viktigare än att trådskaparen hittar vad han söker, men om ska man följa sunt förnuft och logik bör man låta ditt inlägg vara kvar och ändra egenreklamsregeln så att det blir klarare och tydligare vad som gäller.

Senast redigerad av Danielos den 2010-06-11 klockan 22:41
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-12, 00:12 #4
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Hur löser man det med full trust på ett webbhotell? Finns det inte risk att användarna kommer åt varandras filer då?
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-12, 00:22 #5
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
JensS: Jag funderade själv på det men uppfattat det som att man kan styra upp det med AD istället. Dock inget jag har egen erfarenhet direkt.

Och ang space2u så tack för tipset Enda jag kan se som problematiskt är kanske att om man kör något som kräver en mssql db så blir 200kr / mån något i gränsfall prismässigt. Dock bra du har sql express tillgängligt, om än osäker hur långt man kommer på 100 meg så att säga.
Base är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-12, 00:24 #6
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Vi har full trust på Levonline också i vårt Windowskonto (inget konto vi skyltar så mycket med dock). Det går mycket riktigt att skilja sajterna åt med hjälp av olika användare.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-12, 08:56 #7
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Samma här.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-15, 09:56 #8
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Jag ger Full Trust om det efterfrågas på mitt "webbhotell" också. Nu använder jag det mest till mina egna kunder, men vill man ha ett konto går det att kontakta mig.

Egenreklamsregeln blir ju lite löjlig när det frågas efter webbhotell med en specifik egenskap och vi som sitter och har webbhotell inte får berätta om oss själva, och inte vill tipsa om våra "konkurrenter".
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-15, 10:31 #9
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
Egenreklamsregeln blir ju lite löjlig när det frågas efter webbhotell med en specifik egenskap och vi som sitter och har webbhotell inte får berätta om oss själva, och inte vill tipsa om våra "konkurrenter".
Håller med, saxar från: http://www.wn.se/showthread.php?p=20359154#post20359154
Citat:
Precis, moderatorer är ovilliga att följa reglerna och man är ovillig att ändra dom, detta är för mig en jättegåta.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-15, 10:45 #10
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Standard Tack

Tack så mycket för alla tips än så länge och ja, jag håller också med om att regeln ej fungerar i sådana här sammanhang.
Base är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017