FAQ |
Kalender |
2010-07-16, 00:16 | #11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Handlade mer att det var ett konstigt steg från tidigare reseller konto till VPS kontot prissättning.
Ni har haft en stadig vinstmarginal på 6.5% senaste 2 åren. Nu orkade jag inte läsa årsredovisningen och kolla siffror mer exakt. Så mer korrekt orsak skulle ju mer varit att säga att ni tyckte ni tjänade förlite pengar på reseller kunderna och vill erbjuda ny tjänst som kostar flera gånger mer istället. (Vilket skulle vara mer korrekt än att försöka hitta på dumma orsaker att bgp och generator skulle kosta så mycket att ni skulle behöva ändra av den orsaken) Men jag har inte räknat så mycket på HW, dock ser man vad som ingår i VPS paketen så får man inte rätt okej antal kunder på nyare servrar alla fall. |
||
Svara med citat |
2010-07-16, 12:12 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
Hittar du inget bra i Sverige finns det prisvärda lösningar i UK,
http://pcsmarthosting.com/reseller.php Hyr VPS hos dem, fungar utmärkt. |
||
Svara med citat |
2010-07-16, 13:38 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2010-07-16, 16:29 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
de få frågor jag haft har fått snabb respons. De har haft 2 - 3 planerade service tillfällen, och det har varit mellan 01:00 - 03:00, inget jag märkt av. |
||
Svara med citat |
2010-07-24, 12:16 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
inleed.se har ÅF-konton, dock använder dom sig av directadmin som kontrollpanel.
|
||
Svara med citat |
2010-07-25, 00:07 | #16 | ||
|
|||
|
Oderlands resellerkonto var bra ett tag, dock konstigt prissatt med väldigt lite lagringsutrymme. Lade man sen till en o/felöversatt Cpanel, selfsignade certifikat på mailservern och allmänna problem med prestanda och ändrade villkor så växte man ur det ganska snart.
Tyvärr är det svårt att hitta motsvarande produkt på annat håll, med svensk kontrollpanel, ssh och hyggligt med resurser. |
||
Svara med citat |
2010-07-25, 00:44 | #17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Prestanda på reseller servrar - ja det är en av orsakerna till varför vi inte tar in nya kunder. Visa åf har tagit in ca 100-200 kunder på konton där vi inte tillåter mer än 20. Det blir snabbt överbelastningar, visa kunder som egentligen skulle behöva dedikerade servrar trängs in med många andra. Vi kommer att titta över åf konton under hösten, förhoppningsvis kommer vi att kunna erbjuda andra lösningar än managed vps, jobbet med nya kundzon,domänhanteraren mm har tagit mycket av våra resurser. |
|||
Svara med citat |
2010-07-25, 01:12 | #18 | ||
|
|||
|
Citat:
Certifikat var ett problem i maj förra året, sedan skaffade ni riktiga certifikat till den aktuella servern. Jag hade betydligt färre kunder än maxgränsen 20 kunder på ett konto och det räckte inte till. Vet inte om det var jag som var problemet eller någon annan. Jag förstår dock att det inte är lätt att driva resellerservrar, folk med resellerkonton vill säkert utnyttja sina konton fullt ut till skillnad mot vanliga webbhotell. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|