FAQ |
Kalender |
2010-07-25, 16:48 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag flyttat från XP Outlook 2007 till Windows 7 (64-bitar) och tagit med min Office 2007 licens.
Först hade jag problem med att ta med mig gamla mail via PST-fi vilket jag fick lösa/gå förbi genom att lägga upp alla gamla mail på IMAP-mapp som jag sedan hämtade hem på nya datorn/outlook. Nu står jag i färd med att migrera till Google Apps Premier, och stötte på ännu ett fel med obegripligt felmeddelande: När jag försöker lägga till ett Nytt e-postkonto i Outlook (vilket jag gjort 100-tals ggr i XP) där det ligger sedan tidigare då andra konton som fugnerar så får när jag ska trycka Nästa efter fyllt i allt korrekt, felmeddelande: "Den begärda återgärden misslyckades". Jag försökte göra EXAKT samma konfiguration med samma konto på en XP-burk (med dom andra e-postkonton liggande sedan tidigare) och det fungerar smärtfritt? Jag är helt ny med Windows 7, användaren är Adminstratör. |
||
Svara med citat |
2010-07-25, 20:52 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Rubriken säger Outlook 2003 och texten säger Office 2007?
Har du SP2:an (2007) resp. SP3:an (2003) installerad? Kör Microsoft Update så patchar upp Office till "100%". Försök sen igen. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|